Yazar "Yükselir, Ceyhun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Digital Writing Practices in the Information Age: Possibilities and Implications for English Language Teachers and Learners(Springer Science and Business Media B.V., 2022) Özer, Ömer; Yükselir, CeyhunThe purpose of this chapter is to review a selection of recent studies of writing practices and research in order to synthesise and discuss the growing importance of technology orientation and digital literacy in English language learning and teaching. For this purpose, adopting a top-down framework, the chapter touches upon the issues of learning management systems (LMSs), personal learning environments (PLEs) and learning on language learning and teaching with examples of Symbaloo, writing correction, similarity and word-formation tools and feedback in digital classrooms. Finally, the chapter also provides an insight into and some examples of the current implementations in writing practices in online learning during the COVID-19 pandemic. In this chapter, we explore current practices and research in the field of English language teaching and seek to shed light on this issue by overviewing the writing practices and online digital writing tools applied on a global scale in order to enhance interaction. More specifically, this chapter covers LMSs and PLEs, digital writing tools, content similarity detection tools, and student/teacher interaction and feedback in virtual classrooms with a special emphasis on learner autonomy. The results of this study have some far-reaching implications for language teachers, learners, language planners and curriculum developers. © 2022, The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG.Öğe TÜRK OKUTMANLARININ ELEŞTİREL PEDAGOJİ ÜZERİNE GÖRÜŞLERİ(2017) Ördem, Eser; Yükselir, CeyhunEleştirel pedagoji yirminci yüz yılın başlarından beri gelişmeye başlamasına rağmen İngilizce öğretmenliği alanında yaygınlaşamamıştır. Kuramsal olarak çok güçlü olmasına rağmen uygulamada istenilen düzeyde sınıf ortamında bir yaklaşım olarak benimsenmemiştir. Bunun muhtemel nedenlerinden biri ders kitaplarının, programların ve müfredatın yaygınlaşmasının geciktirmiştir. Kurs kitaplarının, müfredatın ve öğretmenlerin belli bir konuyu anlatırken çerçevelemesi öğrencileri belli kuramların önüne geçmesi eleştirel pedagojinin konulardan uzak tutmaktadır. Çünkü müfredat ve kurs kitapları seçilirken konuların içeriği riskli konulardan kaçınmayı gerektirebilir. Böylece, bazı konular hem uygulayıcılar hem de öğrencileri için tabu ive riskli hale getirilmektedir. Bu sorunsalın Eleştirel pedagojinin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda Türkiye'de ortamında incelenmesi önemli görünmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de iki üniversitede İngilizce dersleri veren okutmanların eleştirel pedagoji üzerine görüşlerini araştırmaktır. Eleştirel pedagoji, küresel ve bölgesel bağlamda sorunların ifade özgürlüğü çerçevesinde tartışılmasını içerdiği için bu çalışma okutmanların sınıf ortamında eleştirel pedagojiyi ne ölçüde kullandıklarını araştırmıştır. Çalışmanın diğer bir amacı da katılımcıların ders kitapları ve içeriği hakkında düşüncelerini eleştirel pedagoji çerçevesinde ele almaktır. Çalışmanın ikincil amacı okutmanlara açık uçlu sorular sorarak farkındalığı arttırmaktır. Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten okutmanların eleştirel pedagoji üzerine görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar (N = 9) iki Türk üniversitesinde deneyimli okutmanlardan oluşmaktadır. İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten deneyimli İngilizce okutmanlarının eleştirel pedagoji üzerine görüşlerini araştırmak üzere tasarlanan bu çalışma nitel bir araştırma yöntemi olarak tasarlanmıştır. Altı sorudan oluşan açık uçlu bir anket formu oluşturulduktan sonra veriler, tümevarım içerik analizi incelenmiştir. Katılımcıların her bir cümlesi eleştirel pedagoji kavramları ve tanımları çerçevesinde incelenerek kodlama yapılmıştır ve belli kavramlar ön plana çıkmıştır. Sorular eleştirel pedagojinin tanımları ve özellikleri göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılara yeni kavramlar ortaya çıkarmada yardımcı olan tümevarım içerik analizi yöntemiyle analiz edildi. Çalışmanın bulguları, katılımcıların belirli konularda, özellikle de siyasi konularda, riskli olduklarından, sınıf ortamında tartışmak için gündemde yaşanan konuları kullanmama eğiliminde olduğunu göstermektedir. Katılımcılar daha çok ders kitaplarındaki konuları takip etme eğilimindeydi. Bu nedenle, bu çalışma gündemle ilgili bazı tartışma konularının bilinçli olarak çerçevelendiğini, hazırlandığını ve seçildiğini bulmuşturÖğe TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ: 2009-2019 NİTEL ARAŞTIRMALARIN BİR META-SENTEZ ÇALIŞMASI(2021) Özer, Ömer; Yükselir, CeyhunTürkiye bağlamında yabancı dil öğreniminde öğrenen özerkliği gelişiminin önemini vurgulayan bir dizi nitel çalışma bulunmaktadır, ancak İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin deneyimleri şimdiye kadar yürütülen çalışmalardan bütünsel bir resim elde etmek için hiç derlenmemiştir Dolayısıyla, bu çalışma Türkiye’de yabancı dil öğrenme alanında öğrenen özerkliği konusunu ele alan 13 nitel araştırma bulgusunu sentezlemeyi ve alan yazınında araştırma boşluğunu belirleme ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır. ERIC, Taylor & Francis, DergiPark, Google Scholar ve SCOPUS arama motoru ve veritabanları aracılığıyla belirlenmiş anahtar sözcükler kullanılarak bir arama gerçekleştirilmiştir. 2009’dan bu yana hakemli dergilerde yayınlanan 13 tam metin nitel araştırma bu araştırmaya dahil edildi. Verileri analizinde mevcut bulguları sentezlemek için, tümevarımsal tematik analiz kullanıldı. Üç tümevarımsal tema çıkarıldı: (1) özerk öğrencilerin özellikleri, (2) öğrenen özerkliğini teşvik eden yollar ve (3) öğrenen özerkliğini geliştirmedeki zorluklar. Bulgular geç kariyer öğretmenlerin deneyimleri aracılığıyla özerk dil öğrenmesinde nitel çalışmaların eksikliğini göstermektedir. Bulgular bu meta sentez çalışmasının öğrencilere destek verme yolunda Türkiye’de dil öğretmenlerinin düşünce yapısını anlamada yardımcı olabilir.