Yazar "Karasu, İlyas" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Passive Flow Control around NACA 0018 Airfoil Using Riblet at Low Reynolds Number(2021) Güler, Emre; Durhasan, Tahir; Karasu, İlyas; Akbıyık, HürremIn this study, aerodynamic capabilities of NACA 0018 airfoil is numerically investigatedby installing riblet on the suction side of airfoil. Numerical results were obtained by ANSYS Fluentusing k-kl-kw transition model at Reynolds number of Re=100 000. Three different riblet airfoilconfiguration was performed at six different angles of attack (?=8°, 10°, 13°, 15°, 17° and 19°) andthese results compared with the clean model. For M1 model the riblet was located at chord wise sectionof x/c=0.3 while it installed at x/c=0.7 for M2 model. For M3 model two riblets were used and theywere located at both x/c=0.3 and x/c=0.7. Obtained numerical result show that the use of ribletremarkably affects the flow characteristics of airfoil. At ?=8° the CL/CD value of M1 model is increasedby 4.5% when compared to clean model. It is indicated that angle of attack at ?=10o , lift coefficient isincreased for all models with compared to clean model. Stall angle is delayed from ?=13° to ?=15° atM1 and M3 with compared to clean model and lift coefficient is increased about 37% because of therestriction of the laminar separation bubble and trailing edge separation.Öğe Silindir Etrafındaki Kararsız Akışın Farklı Türbülans Modelleri ile Sayısal Olarak İncelenmesi(2019) Karasu, İlyasBu çalışmada, kritik altı olan 5000 Reynolds sayısında silindir etrafındaki kararsız akış farklı türbülansmodelleri ile sayısal olarak incelenmiş ve bu modellerin performansları test edilmiştir. Çalışmada, aynışartlarda aynı ağ yapısında türbülans modelleri olarak LES, k-? tabanlı DES, k-? Realizable ve k-kL-?transition modelleri kullanılmıştır. Benzeşimlerden elde edilen sayısal ortalama akış yapısı, sürükleme kuvvet katsayısıve Strouhal sayısı sonuçları, literatürden benzer şartlarda yapılan bir deneysel çalışmanın sonuçlarıyla kıyaslanmıştır.İncelenen parametreleri LES ve DES modelleri düşük hata ile tahmin etmiştir. Diğer modellerden k-kL-? transitionmodeli sadece Strouhal sayısını iyi sonuç verirken, k-? Realizable modeli akış yapısını k-kL-? transition modeline göredaha iyi verse de Strouhal sayısı ve sürüklenme katsayısı değerini daha yüksek hata ile vermiştir.Öğe The influence of perturbation motion over a slender delta wing under sideslip angle(2021) Taşcı, Mehmet Oğuz; Tümse, Sergen; Şahin, Beşir; Karasu, İlyas; Akıllı, HüseyinIn this study, the main objective is to reveal the change of the vortical flow characteristics on a slender delta wing with a sweep angle of ?=70º under the alteration of three different sideslip angles of ?=0º, 4º, and 8º at three different main angles of attack of ?m=25º, 30º and 35º experimentally. Dye visualization experiments were conducted at a Reynolds number of Re=2x104to analyze qualitatively. The perturbation motion which has amplitudes of ?0=±0.5º and ±1º was applied continuously under the periods of time of Te=0.5s, 1s, and 2s. However, the effects of the low frequency perturbations to which the aircraft is exposed during the maneuver were examined. It is observed that Kelvin-Helmholtz in the case of the perturbed motion vortices is more prominent than static case results of the slender delta wing. The vortex breakdown location on the perturbed delta wing has been changed in a wider range than the static case of the delta wing at zero sideslip angle, ?.Öğe Türbülans Şiddetinin Dairesel Bir Silindir Üzerinde Oluşan Akış Yapısına ve Aerodinamiğine Etkisi(2021) Karasu, İlyasBu araştırmada, kritik altı Reynolds sayısının, Re=5×103 olduğu durumda k-? tabanlı DES türbülans\rmodeli kullanılarak türbülans şiddetinin dairesel bir silindir etrafındaki zamana bağlı akış yapısı\rüzerindeki etkisi hakkında sayısal bir çalışma yapılmıştır. Sayısal analizlere göre, türbülans şiddeti\rarttıkça ayrılmış akış bölgesinin uzunluğu azalmaktadır. Silindirin arka bölgesinde oluşan ayrılmış akış bölgesinin uzunluğu, Ls silindirin çapı, D ile boyutsuzlaştırılmış ve bu değer, Ls/D türbülans şiddetinin\rTu=%0,8 olduğu durumda Ls/D =1,225 olarak ölçülürken, türbülans şiddetinin Tu=%7 olduğu durumda\rLs/D =1,0822 değerine azalmıştır. Ayrıca silindir yüzeyinde mutlak negatif basınç katsayısının maksimum\rolduğu nokta, türbülans şiddeti arttıkça silindir arka bölgesinde oluşan durma noktasına yaklaşmıştır.\rTürbülans şiddetinin, Tu=%0,8 olduğunu durumdan Tu=%7 ve %12 olduğu durumlara arttırıldığında,\rsürükleme katsayısının, CD arttığı gözlemlenmiştir. Buradan türbülans şiddeti seviyesinin dairesel bir\rsilindir etrafında oluşan akış karakteristiği ve aerodinamiği üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.