Yazar "Karacasu, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ATIK KÖMÜR KATKILI ASFALT BETONU PERFORMANS KARAKTERİSTİKLERİNİN YAPAY SİNİR AĞLARI VE MERKEZİ KOMPOZİT TASARIM YÖNTEMLERİ KULLANILARAK KARŞILAŞTIRILMASI(2019) Katanalp, Burak Yiğit; Yıldırım, Zeynel Baran; Karacasu, Murat; İbrikçi, TurgayBu çalışmada atık kömür katkılı modifiye bitüm kullanılarak Marshall tasarımı ilehazırlanmış asfalt betonu numunelerinin performans karakteristikleri deneyseltasarım yöntemlerinden Merkezi Kompozit Tasarım (MKT) ve Geri Yayılımlı YapaySinir Ağı (YSA) modeli kullanılarak tahmin edilmiştir. Her iki modelin tahmin ettiğiperformans değerleri karşılaştırılmıştır. MKT yönteminin optimum olarakbelirlediği koşullarda doğrulama deneyleri gerçekleştirilmiştir. Ayrıca optimumdeney koşulları YSA girişparametresi olarak tanımlanmış ve ağın ürettiği çıktılar iledoğrulama deneyi sonuçları % 95 güven aralığının alt ve üst limitleri arasındaincelenmiştir. MKT ve YSA modellerinin yanıt değişkenleri üzerindeki tahmindeğerleri sırası ile %84.8 – 94.3 – 89.65 – 47.1 olarak elde edilmiştir. Kullanılanmodeller karşılaştırıldığında MKT ve YSA tahminlerinin tamamının, doğrulamadeney sonuçlarının ise %91.67 nin belirlenen güven aralıklarında kaldığıgözlemlenmiştir. Kullanılan her iki yöntemin ürettiği çıktılar sayesinde Marshalltasarımı performans değerlerinin belirlenmesi için üretilmesi gereken numunesayılarının azalacağı düşünülmüştür. Böylece zaman tasarrufu ve ekonomikkazançların sağlanabileceği belirlenmiştir.Öğe Atık Lastik ve Cam Lif ile Modifiye Edilmiş Bitümün Asfalt Betonu Performansına Etkileri(2018) Yıldırım, Zeynel Baran; Karacasu, MuratGelişen teknoloji ile birlikte doğaya bırakılan endüstriyel atıklardaki artış hem çevreye hem de insansağlığına ciddi zararlar vermektedir. Atık malzemelerin miktarları her geçen gün artmaktadır vedepolanacağı alanlar sınırlıdır. Günümüzde bazı atık malzemelerin inşaat sektöründe kullanılabilirliği vegeri kazanımı konusunda çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Atıkların geri dönüşüm malzemesi olarakkullanılması birçok alanda olduğu gibi yol inşaatlarında da asfalt betonunun maliyetinin büyükçoğunluğunu oluşturan bitümün içeriğinde katkı olarak kullanıldığı bilinmektedir. Bu çalışmada, bellioranlarda atık lastik ve cam lif içeren modifiye bitümün asfalt betonunun performans özellikleriüzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu malzemeler ile modifiye edilen bitüm kullanılarak Marshalltasarımıyla numuneler elde edilmiştir ve sonuçları değerlendirilmiştir. Deney sonuçları incelendiğinde;modifiye edilmiş numenelerin Marshall dayanımlarının küçük miktarda azaldığı gözlenmiştir. Ancak tümnumuneler gerekli standart koşulları sağlamaktadır. Bu şekilde hem çevresel atıklar değerlendirilmektehem de sürdürülebilir yaşam sağlanmaktadır.Öğe Modelling of waste rubber and glass fibber with response surface method in hot mix asphalt(Elsevier Sci Ltd, 2019) Yildirim, Zeynel Baran; Karacasu, MuratThis paper presents the effect of Temperature (100-180 degrees C), Waste Rubber (WR) content (5-25%), Glass Fibber (GF) content (1-4%) and Bitumen content (3-7%) on performance characteristics of hot mix asphalt (HMA). For this purpose, experimental design matrix was generated depending the central composite design (CCD) for four independent variables. Simultaneous optimisation of dependent variables such as practical specific gravity (PSG), voids, voids of filled with asphalt cement (VFA) and Marshall stability (MS) were analysed. Mathematical models were proposed to fit the experimental results, and all models were found to be statistically significant. It was shown that the optimum conditions with desirable levels was achieved at temperature of 160 degrees C, 12.181% WR content, 4% GF content and 4.917% bitumen content. Following the optimum conditions proposed by the model, PSG is estimated to be 2.401 g/cm(3) with voids of 4.60%, VFA of 70%, MS of 1374.43 kgf. Additionally, the adequacy and validity of the predicted models were determined by conducting validation experiments under optimum ambient conditions proposed by the model. (C) 2019 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Optimisation of Marshall Design criteria with central composite design in asphalt concrete(Taylor & Francis Ltd, 2020) Yildirim, Zeynel Baran; Karacasu, Murat; Okur, VolkanIn this study, optimum bitumen content (OBC), an important parameter on Marshall Design is described with a mathematical model by using statistical design method. The effects of independent variables such as number of blows, temperature, additive rate and bitumen content are analysed. The simultaneous optimisation of the dependent variables such as practical specific gravity, voids, voids of filled with asphalt cement, Marshall stability, flow and Marshall coefficient is determined with the central composite design. The optimum conditions are detected with 70 blows, temperature of 160 degrees C, additive amount of 10% and OBC of 4.484%. The desirability function is applied to determine local optimisation points. Following the model application, practical specific gravity is estimated to be 2.418 g/cm(3)with voids of 4%, voids of filled asphalt of 71.74%, Marshall stability of 1138.4 kgf under optimum conditions. While it is necessary to pour 126 samples to achieve a result with these variables in Marshall Design under normal conditions, the results are achieved just by pouring 30 samples thanks to the models established.