Yazar "Buzcu, Zafer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COVID-19 Sürecinde Ev Dışı Gıda Tüketiminin Değişimi(2023) Haseki, Murat İsmet; Oğuz, Sibel; Buzcu, Zafer; Dölekoğlu, Celile ÖzçiçekEkonomik gelişmeyle birlikte birçok ülkede değişen tüketici istekleri ve ihtiyaçları ev dışında gıda tüketim yapılarını da değiştirmiştir. Tüketicilerin hangi nedenlerle ev dışında gıda tüketim yaptığının bilinmesi pazarın bölümlendirilmesi, işletmelerin kendini konumlandırması dolayısıyla varlıklarının sürdürülmesi için önemlidir. Dinamik olan pazar içinde özellikle olağanüstü durumlarda tüketicilerin davranışlarının belirlenmesi daha da önemli olmaktadır. 2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi, tüm endüstrilerde köklü değişikliklere yol açmıştır hizmet sektörü ve yeni bir yola evrilmiştir. Bu çalışma Türkiye’de COVID-19 pandemi sürecinde ev dışı gıda tüketiminde meydana gelen değişime odaklanmıştır. Çalışmanın amacı, tüketici düzeyinde değişiklikleri ortaya koymak ve COVID-19’un ev dışı gıda tüketimine etkisini belirlemektir. Bu amaçla Edirne, Iğdır, Sinop, Muş Adana, Gaziantep, Diyarbakır ve Kayseri illerinde basit tesadüfi yöntemle seçilen 800 kişiyle çevrimiçi anket yapılmıştır. Ev dışı gıda tüketiminde COVID-19 öncesine göre yaklaşık 8 puan düşme yaşanmıştır. Tüketiciler en fazla sosyal ve psikolojik, tasarruf, hedonik nedenlerle ev dışı gıda tüketimi (FAFH) yapmaya devam ederken, öncelikle sağlık ve besleyicilik nedenleri ile tüketim yapmamaktadır.Öğe Festival Ziyaretçilerinin Algıladıkları Değer, Memnuniyet ve Sadakatin Festival Kalitesi ile Olan İlişkisi: Adana Kebap-Şalgam Festivali Örneği(2019) Buzcu, Zafer; Oğuz, SibelBu çalışmanın amacı, festivalin kalitesini belirleyen program, alana yönelik imkânlar(hediyelik eşya, yiyecek içecek hizmetleri) ve bilgilendirme boyutlarının festivalinalgılanan değerine, tatminine ve sadakate etkisini ölçmektir. Bu kapsamda Adana Kebap veŞalgam Festivali’ne katılan 423 kişiye anket uygulanmıştır. Ancak yapılan çok değişkenlinormal dağılım ve sapan analizi sonrası 393 anket ile çalışma yürütülmüştür. Algılananfestival kalitesi boyutları ile festival değeri-memnuniyeti-sadakati arasındaki ilişkiyiaçıklamak için korelasyon analizi yapılmıştır. Korelasyon analizi sonucu elde edilenbulgulara göre, algılanan değer ile algılanan festival kalite boyutlarından festival programı(r=0.754, p<0.01) arasında yüksek düzeyde pozitif yönde ilişki, algılanan memnuniyet ilealgılanan festival kalite boyutlarından biri olan festival programı (r=0.760, p<0.01) arasındayüksek düzeyde pozitif yönde ilişki, bilgilendirme hizmetleri (r=0.400, p<0.01) ve yiyecekhizmetleri (r=0.411, p<0.01) arasında orta düzeyde pozitif yönde ilişki bulunurken;algılanan sadakatin algılanan festival kalite boyutlarından biri olan festival programı(r=0.732, p<0.01) ile arasında yüksek düzeyde pozitif yönde ilişki bulunmaktadır. Yapılanregreasyon analizi sonucu Tüm modellerde sunulan program değişkeni, en önemli değişkenolarak model içerisinde yer almıştır.Öğe The Effect of Gastronomy Brand Value Components on TravelIntention: A Case of a Route(2020) Haçat, Sibel Oğuz; Haseki, Murat İsmet; Buzcu, ZaferThe aim of this research is to determine the effect of brand image, perceived quality, brand awareness and brand loyalty components on the travel intention which constitutes gastronomic brand value. Within the scope of the research, questionnaires were applied to local tourists in Adana, Mersin and Hatay, who stand out with their culinary culture and gastronomy resources. According to correlation analysis, the brand size that has the strongest relationship with travel intention was brand loyalty for Adana province (.738), brand awareness size for Mersin (.666) and brand loyalty size for Hatay (.757). Brand loyalty, brand awareness and brand image dimensions have a positive effect on travel intention for Adana and Mersin provinces. For the province of Hatay, it was determined that only the brand loyalty dimension had a positive effect on travel intention.Öğe Yerel Halkın Sokak Lezzetlerine Karşı Algıları: Adana Örneği(2020) Oğuz, Sibel; Ballı, Erdinç; Buzcu, ZaferBu çalışmanın temel amacı, gastronomik değerlerin önemli bir parçası olarak değerlendirilen sokak lezzetlerine karşı turislerin algılarını Adana ili özelinde incelemektir. 4-6 Ekim 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilen Adana Lezzet Festivali esnasında 1100 kişiye anket uygulanmıştır. Yerli turistlerin sokak lezzetlerine yönelik algılarının hangi boyutlardan oluştuğunu belirlemek amacı ile yapılan açıklayıcı faktör analizi sonucunda; gıda kalitesi, servis kalitesi, üretim kalitesi, hijyen kalitesi ve yerellik olmak üzere beş boyut elde edilmiştir. Yerellik boyutu ise araştırmacılar tarafından ölçeğe eklenmiş ve tek boyutlu bir yapı ortaya koymuştur. Çalışmada uygulanan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda tüm maddelerin ilgili oldukları boyutlarla ilişkisi anlamlı olarak belirlenmiştir. Buradan haraketle sokak yiyeceklerine yönelik algı ölçeği’nin güvenilir ve geçerli olduğunu ve konu ile ilgili yapılacak çalışmalarda kullanılabileceğini ortaya koymaktadır. Ayrıca, sokak yiyeceklerine yönelik algı boyutları bağlamında, demografik değişkenler açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.Öğe Yerli Turistlerin Sokak Lezzeti Algılarının Davranış Niyeti ve Memnuniyet Üzerindeki Etkisi(2022) Buzcu, Zafer; Oğuz, Sibel; Ballı, ErdinçBu çalışma, sokak lezzetlerini gastronomi turizmi açısından bir çekim öğesi olarak kullanma, geliştirme ve sürdürme çerçevesinde turistlerin sokak lezzetleri algıları, tatminleri ile davranış niyetlerinin birbirleri ile olan ilişkilerinin araştırılmasını amaçlamıştır. Araştırmanın evrenini Adana’yı ziyaret eden yerli turistler oluşturmaktadır. TSLA (Turistlerin Sokak Lezzetleri Algıları Ölçeği) boyutlarının hepsi ile TSLT (Turistlerin Sokak Lezzetleri Tatmin Ölçeği) arasında olumlu yönde istatistiksel olarak anlamlı bir etki tespit edilmiştir. Turistlerin sokak lezzetleri tatminini en fazla etkileyen boyutun gıda kalitesi olduğu ve onu sırası ile; hijyen, yerellik, hizmet kalitesi boyutlarının izlediği görülmektedir. TSLA boyutlarından hizmet kalitesi ile TSLDN (Turistlerin Sokak Lezzetleri Davranış Niyeti Ölçeği) arasında negatif yönde istatiksel olarak anlamsız bir ilişki tespit edilmiştir. Turistlerin sokak lezzetleri davranış niyetini en fazla etkileyen boyutun gıda kalitesi olduğu ve onu sırası ile; hijyen, yerellik boyutlarının izlediği görülmektedir.