Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yazar, Anil" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Examination of the Effects of Market Orientation on Performance: Innovativeness as a Mediator
    (Pacific Inst Management, 2021) Yazar, Anil; Tanrikulu, Ceyda
    The main purposes of this research were to identify not only the effect of market orientation (with its dimensions) and innovativeness on company performance, but alsothe role of innovation as a mediator in the relationship between market orientation (also its dimensions) and performance. Data werecollected by using self-administrated questionnaire applied to a convenience sample of 150 firms. Regression and mediation analyses wereperformed to test the hypotheses. The main findings demonstrated that market orientation and its dimensions (out of customer orientation)haddual mechanism, which means direct effect and indirect effect via innovativeness as a mediator, on performance. Innovativeness was found to contribute to the company performance in terms of both its direct and mediator effects. The findings were evaluated, and suggestions were presented for future research and practice.

| Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Balcalı Mahallesi, Güney Kampüs, 10. Sokak, No: 1U, Sarıçam, Adana, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim