Yazar "Uz, Volkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ATIK MOTOR YAĞI MODİFİYELİ BİTÜMÜN MÜHENDİSLİK ÖZELLİKLERİNİN ARAŞTIRILMASI(2019) Gökalp, İslam; Yıldız, Ali Uğur; Eren, Muhammed Burak; Uz, VolkanArtan dünya nüfusu ve gelişen teknoloji ile birlikte önemli miktarda evsel/endüstriyelatık ortaya çıkmaktadır. Bunlardan birisi de gelişen ve büyüyen otomotiv sektörüneparalel olarak ortaya çıkan atık motor yağlarıdır (AMY). Bertaraf edilmediği takdirdeAMY’ler hem insan hem de çevre sağlığı için büyük risk teşkil etmekte ve ekosistemiolumsuz etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, gerek ülkemizde gerekse tüm dünyada çokbüyük miktarlarda açığa çıkan AMY’lerin bitümlü bağlayıcıların modifikasyonundakullanılabilirliği araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 70/100 penetrasyon sınıfındanbitüme %1 ile %5 arasında değişen 5 farklı oranda AMY standart bir metot ilekarıştırılarak eklenmiş, bitüm modifiye edilmiştir. Yapılan modifikasyon neticesindebitümde meydana gelen değişimler penetrasyon, yumuşama ve parlama noktası veviskozite gibi temel mühendislik özellikleri üzerinden incelenmiştir. Aynı zamanda,bitümün AMY ile modifiye edilmesi sonrası bitümdeki sıcaklık hassasiyetinin vekarıştırma ve sıkıştırma sıcaklıklarının nasıl değiştiği ortaya konmuştur. Sonuç olarak,farklı oranlarda AMY katkısı kullanılarak modifiye edilen bitüm numunelerinin temelmühendislik özelliklerinde belirgin bir değişim olduğu görülmüştür. Bitümlerin temelmühendislik özellikleri üzerinde yapılan ilk değerlendirmelere göre AMY’nin bitümmodifikasyonunda kullanılarak geri kazanılmasının mümkün olabileceğiöngörülmüştür.Öğe POLİMER MODİFİYE BİTÜM MODİFİKASYONUNA ETKİ EDEN PARAMETRELER ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI(2019) Gökalp, İslam; Çetin, Hatice; Özinal, Yağmur; Gündoğan, Hüseyin; Uz, VolkanÜlkemizde yol üstyapıları, dünyanın diğer birçok ülkesinde olduğu gibi çoğunlukla bitümlü karışımlar şeklindeinşa edilmektedir. Bitümlü bağlayıcıların karışım içerisindeki oranı (ağırlıkça %5-7) düşüktür ama özellikleriüstyapı bozulmaları üzerinde oldukça etkilidir. Tekrarlanan ve artan trafik yükleri ve olumsuz iklim koşullarıaltında saf bitüm ile imal edilen üstyapıların performansı çoğu zaman istenen seviyeye ulaşamamaktadır.Özellikle son 20-30 yılda dayanım kaygılarının yanında, sürdürülebilir üstyapılar için ekonomik ve çevreselkayıpların azaltılması da bir gereklilik haline gelmiş ve bitümlü bağlayıcılar çeşitli katkılar kullanılarak modifiyeedilmeye başlanmıştır. Bu katkılar, doğal olabileceği gibi endüstriyel üretim sonrası kullanım ömrü tamamlananatık veya ticari amaçla üretilen ürünlerde olabilmektedir. Bitüm modifikasyonunda en çok kullanılan katkıpolimerlerdir. Bitümde hedeflenen özelliğin sağlanabilmesi için modifikasyonunun başarılı bir şekilde yapılmasıgerekir. İyi bir polimer modifikasyonu, bitüm ve bitümün karakteristik özelliklerine, modifikasyon amacınayönelik kullanılan polimere, polimer modifiye bitüm üretim koşullarına bağlıdır. Bu çalışmada, polimermodifiye bitüm modifikasyonuna etki eden parametreler üzerine bir araştırma yapılmış, ayrıca konu hakkındagerek araştırmacılar için gerekse de sektör temsilcileri için bir farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır.