Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Topsakal, Yunus" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Akıllı Turizm Destinasyonları: Antalya Destinasyonunun Akıllı Turizm Uygulamalarının İncelenmesi
    (2017) Topsakal, Yunus; Çaylak, Pınar Çelik
    Akıllı turizm uygulamalarında bulunan şehirler rekabetçiliğini arttırabildiği için turistlerin deneyimlerini de arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de önemli bir turizm destinasyonu destinasyonları kapsamında incelemektir. Bu amaçla çalışmada öncelikle araştırma konusu olan akıllı turizm destinasyonu ile ilgili kuramsal çerçeve incelenmiştir. Sonrasında Antalya'nın akıllı turizm uygulamalarına ilişkin veriler elde edebilmek için doküman inceleme ve gözlem yöntemlerini içeren durum çalışması (örnek olay) gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda Antalya destinasyonunun Türkiye'nin akıllı bir turizm destinasyonu olması ve turistler tarafından Antalya destinasyonunun akıllı turizm destinasyonu olarak tanınması için önerilerde bulunulmaktadır. Türkiye'nin önemli turizm destinasyonlarından birisi olan Antalya'nın akıllı turizm destinasyonu olma yolundaki çalışmaları incelendiğinde uygulamaların yeni başladığı ve Antalya'nın yolun çok başında olduğu söylenebilir
  • [ X ]
    Öğe
    Balneoterapi: Malatya İspendere Şifalı Suyunun Tamamlayıcı Tedavide Kullanımının Turizm Kapsamında İncelenmesi
    (2020) Topsakal, Yunus
    Teknolojik gelişmeler, stresli iş ortamları, gıdalardaki bozulmalar ve artan kentleşme beraberinde insanlardaçeşitli ruhsal ve fiziksel hastalıkların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bazı durumlarda modern tıp tedavisininyanı sıra tamamlayıcı tedaviye de ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Bu bağlamda ülkemizde de son yıllarda sağlıkturizm adı altında kullanılabilecek tamamlayıcı tedavi merkezleri Afyonkarahisar, Kahramanmaraş, Malatya,Denizli gibi destinasyonlarda belirlenmiş ve projeler ile sağlık turizmine kazandırılmaya başlanmıştır. Bumerkezlerden biri termal alan olarak balneoterapi amaçlı kullanılan Malatya İspendere şifalı su merkezidir.Çalışmanın amacı, İspendere şifalı suyunun kullanım potansiyelini inceleyerek hem hastaların tamamlayıcıtedavi amaçlı kullanmasını hem de bölge için alternatif bir gelir kaynağı olmasını sağlamaktır. Bu amaçlaİspendere şifalı suyunun SWOT analizi gerçekleştirilmiş. Sonuçlara göre en önemli zayıf yönün tanıtım vealtyapı eksikliğinin olduğu, güçlü yönün ise şifalı suyun çok çeşitli hastalıklar için tamamlayıcı tedavidekullanılabilir olması söylenebilir. Son olarak bulgular temelinde uygulamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur.Öncelikle şifalı suyun çevresi düzenlenmelidir, tanıtım yapılmalıdır ve uzun süreli tedaviler için konaklamaimkanları arttırılmalıdır.
  • [ X ]
    Öğe
    EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ LİDERLİK KRİTERLERİ BAĞLAMINDA TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE MÜKEMMELLİĞİN İNCELENMESİ
    (2015) Nur, Fatma İplik; Topsakal, Yunus; İplik, Esengül
    İşletmeler rekabet avantajına sahip olmak ve sahip oldukları rekabet avantajını arttırmak için çeşitli uygulamalarda bulunmaktadır. Bu uygulamalardan biri günümüzde popülerliği artan mükemmellik uygulamalarıdır. Hizmet sunan kurumlar olan üniversitelerde daha iyi eğitim vermek ve öğrenci memnuniyeti sağlamak amacıyla mükemmellik uygulamalarına başlamıştır. Bu çalışmanın temel amacı Türkiyedeki iki devlet üniversitesinin EFQM Mükemmellik Modelinde gerekli olan liderlik rolleri bağlamında temel yeterliliklerini belirlemek, karşılaştırmak ve önerilerde bulunmaktır.
  • [ X ]
    Öğe
    KÜÇÜK VE ORTA BOY TURİZM İŞLETMELERİNDE (KOBTİ) İNOVASYON: KALEİÇİ, ANTALYA ÖRNEĞİ
    (2018) Topsakal, Yunus; Çaylak, Pınar Çelik; Yüzbaşıoğlu, Nedim
    Ekonomikendüstrilerdenbiriolanturizmsektöründe,küreselleşme işletmeler arasında var olan rekabetin şiddetini arttırmıştır.Bundan dolayı işletmeler sahip oldukları rekabet avantajlarını korumakve arttırmak için çeşitli stratejiler ve politikalar uygulamaya başlamıştır.İşletmelerin geliştirip uyguladığı en önemli strateji ve politikalardan biriinovasyondur.Çünküinovasyonileişletmelerrakiplerindenfarklılaşmaktadır. Buna rağmen, işletmelerin inovasyon yapmalarına veyapmamalarına çeşitli faktörler neden olmaktadır. Bu faktörler iseişletmelerin büyüklüğü, personel sayısı, kurulmak için teşvik alma vefaaliyet yılı gibi değişkenlere göre farklılık gösterebilmektedir. Bu konudabüyük ölçekli turizm işletmeleri ile yapılmış çalışmalar mevcutken,küçük ve orta boy turizm işletmelerinde (KOBTİ) inovasyon politikalarınıinceleyen çalışma sayısı çok kısıtlıdır. Bundan dolayı çalışmanın amacıkonaklama hizmeti veren küçük ve orta boy turizm işletmelerideinovasyon yapma nedenleri, inovasyon yapmaya engel teşkil edennedenleri ve KOBTİ’lerin inovasyon politikalarını ve ekonomipolitikalarını belirlemektir. Bu amaçla Kaleiçi, Antalya bölgesinde 250kişiden az yıllık çalışan istihdam eden konaklama işletmelerine soruformu uygulanmıştır. Sonuçlara göre küçük ve orta boy turizmişletmelerinde inovasyon yapma nedenlerinden öncellikli olan unsurhizmet kalitesini arttırmak iken, inovasyona engel olan en önemli nedenise maliyettir. Son üç yıl içerisinde KOBTİ’ler ekonomik uygulama olaraken çok operasyonel etkinliği arttırarak maliyeti azaltma politikasıizlemişken, inovasyon politikası olarak daha çok hizmet ve pazarlamainovasyonları geliştirmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    SPA Ziyaretçilerini Motive Eden Unsurların Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi
    (2019) Topsakal, Yunus; Çaylak, Pınar Çelik
    Günümüzde SPA (salus per aqua) sektörü kentleşme, gürültü, hava kirliliği, stres ve hızlı yaşlanma gibinedenlerden dolayı büyümeye başlamıştır. Çünkü ziyaretçiler tatil esnasında zihnen ve bedenenrahatlamak, dinlenmek ve tedavi amacıyla konakladıkları tesislerde sunulan SPA hizmetlerindenyararlanmaktadır. Fakat ziyaretçileri SPA hizmeti almak için motive eden unsurlar ve beklentiler yaş gibidemografik özelliklere göre farklılaşabilmektedir. Bundan dolayı, konaklama tesislerinde sunulan SPAhizmetlerinin emtialaşmadan kurtulup farklılaşması gerekmektedir. SPA sektörü büyümesine rağmen,literatürde bu pazarı daha iyi anlamak için çok kısıtlı çalışma yapılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın amacı,ziyaretçilerin tatil esnasında otel SPA deneyimlemeye motive eden unsurların yerli ziyaretçi, yabancıziyaretçi ve yaş gibi demografik özelliklere göre belirlenmesidir. Çalışmada SPA deneyimi için motivasyonölçeği kullanılmıştır. Veriler Mayıs 2018’de Antalya’da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel SPA’sı kullananziyaretçilere gönüllülük esasına göre uygulanan anket ile toplanmıştır. Toplam 140 anket çalışmadakullanılmıştır. Sonuçlara göre en yüksek algıya sahip olan ifade ‘ruhsal refahlık aramak’ ifadesiyken, en azalgıya sahip ifade ise ‘modaya uygun biri olarak görülmek’ ifadesidir. Son olarak bulgular temelindeuygulamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    STRATEGIC INNOVATION: AN EMPIRICAL STUDY ON HOTEL FIRMS OPERATING IN ANTALYA REGION
    (Akdeniz Univ, Tourism Fac, 2014) Iplik, Fatma Nur; Topsakal, Yunus; Dogan, Oguz
    Strategic innovation is an issue that is frequently debated by the recent studies. The contemporary organizations almost in all industries seek to increase their strategic innovation capabilities in order to possess a sustainable competitive advantage. Similarly, in the hospitality industry strategic innovation is an essential instrument of gaining competitive advantage in the marketplaces. In modern days of hospitality and tourism, satisfying consurmers with providing only accommodation and catering services is not sustainable since demand is becoming diversified and rivals are offering new services. Thus, strategic innovation may assist hotel firms in meeting new demand and expanding the range of services they offer. Therefore, the purposes of this paper are to measure the level of strategic innovation of hotel firms, and to reveal the obstacles to strategic innovation activities. The paper will also examine the importance of strategic innovation for hotel firms. To this end, a questionnaire was developed and employed to middle and top level executives of hotel firms operating in Antalya province. Results show that hotel firms primarily innovate to improve service quality and to satisfy guests. It was also found that the most important obstacle to innovation is cost of innovation activities.
  • [ X ]
    Öğe
    STRATEGIC INNOVATION: AN EMPIRICAL STUDY ON HOTEL FIRMS OPERATING IN ANTALYA REGION
    (2014) İplik, Fatma Nur; Topsakal, Yunus; Doğan, Oğuz
    Strategic innovation is an issue that is frequently debated by the recent studies. The contemporary organizations almost in all industries seek to increase their strategic innovation capabilities in order to possess a sustainable competitive advantage. Similarly, in the hospitality industry strategic innovation is an essential instrument of gaining competitive advantage in the marketplaces. In modern days of hospitality and tourism, satisfying consurmers with providing only accommodation and catering services is not sustainable since demand is becoming diversified and rivals are offering new services. Thus, strategic innovation may assist hotel firms in meeting new demand and expanding the range of services they offer. Therefore, the purposes of this paper are to measure the level of strategic innovation of hotel firms, and to reveal the obstacles to strategic innovation activities. The paper will also examine the importance of strategic innovation for hotel firms. To this end, a questionnaire was developed and employed to middle and top level executives of hotel firms operating in Antalya province. Results show that hotel firms primarily innovate to improve service quality and to satisfy guests. It was also found that the most important obstacle to innovation is cost of innovation activities.
  • [ X ]
    Öğe
    Technology towards hotel competitiveness: Case of Antalya, Turkey
    (Sciendo, 2020) Napierala, Tomasz; Bahar, Mehmet; Lesniewska-Napierala, Katarzyna; Topsakal, Yunus
    The main goal of the paper is to identify the perception of technology by managers of five-star hotels located in Antalya region (Turkey). The managerial perception in the following contexts is discussed in detail: the enterprise, the employees, the managers and the competitiveness of hotel entities. The selection of such research area was determined by the fact that Antalya is one of the top Turkish tourist destinations, with international profile of visitors and intense hotel competition. The following three types of hotels were investigated: hotels affiliated with international chains, hotels affiliated with national brands and independent enterprises. Furthermore, 12 selected general managers were interviewed regarding the above-mentioned hotel types. The results confirmed that managers of internationally affiliated hotels are more focused on increasing their employees' skills and competencies compared to managers of independent entities.
  • [ X ]
    Öğe
    The Effect of Casino Tourism and Reentry to the Casino Gaming Industry - The Case of Turkey
    (2021) Bahar, Mehmet; Topsakal, Yunus; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Kasalak, Murad Alpaslan
    The economic return of the tourism industry is increasing day by day. Destinations that want to increase their share of this increasing economic return want to attract potential tourists by diversifying the tourism services that they offer. In this context, destinations develop and implement special-interest tourism policies such as dark tourism, gastronomy tourism, ecological tourism, balloon tourism, or casinotourism.Considering the economic benefits of casino tourism, interest in the subject has increased.The main objectiveof thestudy is to examine positive and negative effects of the closure of casinos on tourism in Turkey, reveal Turkey’s potential within the currentcasino tourismin the world, identify problems that may arise with casino tourism being allowed, and propose solutions.For this purpose, data were obtained through interviews with 10hotel managers, who experienced about hotel casinos.The results showed thatthe closure of casinos in Turkey had negative effectson tourism industryand Turkey has significant casino tourism potential.As a result of interview,it can be suggested that artificially developed a touristiccasino city in whichentry and exits are made by foreign passport and can be followed with the latest systemscan be created. There is paucityresearchon the reentryof casino tourismin Turkey. The results of study aim to provide insight to strategy and policymakers and relevan tinstitutions.

| Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Balcalı Mahallesi, Güney Kampüs, 10. Sokak, No: 1U, Sarıçam, Adana, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim