Yazar "Selli, Yasemin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A research on the determination of factors affecting the consumption of organic foods: The case of Adana(Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, 2024) Selli, Yasemin; Gündüz, SelimOrganik gıda tüketimi son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla yayılmaktadır. Bu çalışma, Adana il merkezindeki tüketicilerin organik ürünlere yönelik tutumlarını ve organik ürünleri satın alma davranışları üzerindeki etkili olan faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada materyal olarak, Adana ili merkezinde seçilmiş bireyler ile yapılan anket çalışmasından elde edilen verileri kullanılmıştır. Çalışma, katılımcıların demografik özelliklerinin detaylı bir analizini içermekte ve cinsiyet, yaş, gelir, medeni durum, meslek gibi değişkenlerin etkisini aydınlatmaktadır. Mesleki olarak, eğitim sektöründe çalışanlar ve gıda sektörü profesyonelleri, organik gıda endişeleri üzerinde belirgin etkiler sergilemektedir. Çalışma sonuçlarına göre tüketicilerin demografik özellikleri, yaş, cinsiyet, medeni durum ve gelir gibi, organik gıda tercihlerini ve davranışlarını şekillendirmede önemli bir rol oynamaktadır. Genç bireylerin organik gıda tüketimine daha fazla bir eğilimi olduğu belirlenirken, cinsiyet ve medeni durum tüketicilerin tutumlarında minimal farklılıklar göstermiştir. Ancak, gelir düzeyleri, organik gıdaların yaygın olarak benimsenmesine engel olan maliyet endişelerinin önemli bir belirleyicisi olarak ortaya çıkmaktadır. Bulgular, demografik, bilgi ve ekonomik faktörlerin yanı sıra kişisel tercihler ve yaşam tarzının organik gıdaya karşı tutumları şekillendirmedeki kritik rollerini ortaya koymaktadır. Organik ürün tükettiğini ifade eden tüketicilerin %11.5'i yaş sebze-meyve ürün grubunu tüketirken, bunu sırasıyla yumurta (%11.3), zeytinyağı (%10.9), süt ürünleri (%8.9) ve balın (%8.7) izlediği belirlenmiştir. Bu araştırma sonucunda elde edilen bulguların, Adana ilinde tüketicilerin organik ürünlerle ilgili tutumlarının ortaya konması ve organik ürün tüketme tercihlerini etkileyen faktörlerin ayrıntılı olarak belirlenmesi açısından önemli olduğu düşünülmektedir.