Yazar "Katanalp, Burak Yiğit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A DESIGN FOR PREVENTION OF VIOLATION OF DISABLED PARKING SPACES: DDPS (DETERRENT DISABLED PARKING SYSTEM)(2019) Katanalp, Burak Yiğit; Nennıoglu, A. Kemal; Özinal, Yağmur; Yıldırım, Zeynel Baran; Eren, EzgiLimited public awareness and insufficient parking spaces result in the conscious orunconscious occupation of disabled parking by other drivers. According to the law ontraffic penalties, violation of disabled parking is punishable by a penalty and drivingreputation points. However, it is only possible to control and implement this law underideal conditions. This study describes in detail the Deterrent Disabled Parking System(DDPS), a distinctive design, planned in order to control disabled parking and to allowthe implementation of penal sanctions in case of violation and the algorithm for thesystem is presented. The design is modeled with Arduino UNO, ultrasonic distance sensor,Radio Frequency Identification (RFID), LCD screen and various connection elements. Theperformance of the system is tested with three different scenarios with a 76%measurement accuracy. The results are discussed and ways of improvement areindicated.Öğe ATIK KÖMÜR KATKILI ASFALT BETONU PERFORMANS KARAKTERİSTİKLERİNİN YAPAY SİNİR AĞLARI VE MERKEZİ KOMPOZİT TASARIM YÖNTEMLERİ KULLANILARAK KARŞILAŞTIRILMASI(2019) Katanalp, Burak Yiğit; Yıldırım, Zeynel Baran; Karacasu, Murat; İbrikçi, TurgayBu çalışmada atık kömür katkılı modifiye bitüm kullanılarak Marshall tasarımı ilehazırlanmış asfalt betonu numunelerinin performans karakteristikleri deneyseltasarım yöntemlerinden Merkezi Kompozit Tasarım (MKT) ve Geri Yayılımlı YapaySinir Ağı (YSA) modeli kullanılarak tahmin edilmiştir. Her iki modelin tahmin ettiğiperformans değerleri karşılaştırılmıştır. MKT yönteminin optimum olarakbelirlediği koşullarda doğrulama deneyleri gerçekleştirilmiştir. Ayrıca optimumdeney koşulları YSA girişparametresi olarak tanımlanmış ve ağın ürettiği çıktılar iledoğrulama deneyi sonuçları % 95 güven aralığının alt ve üst limitleri arasındaincelenmiştir. MKT ve YSA modellerinin yanıt değişkenleri üzerindeki tahmindeğerleri sırası ile %84.8 – 94.3 – 89.65 – 47.1 olarak elde edilmiştir. Kullanılanmodeller karşılaştırıldığında MKT ve YSA tahminlerinin tamamının, doğrulamadeney sonuçlarının ise %91.67 nin belirlenen güven aralıklarında kaldığıgözlemlenmiştir. Kullanılan her iki yöntemin ürettiği çıktılar sayesinde Marshalltasarımı performans değerlerinin belirlenmesi için üretilmesi gereken numunesayılarının azalacağı düşünülmüştür. Böylece zaman tasarrufu ve ekonomikkazançların sağlanabileceği belirlenmiştir.Öğe Kent içi yol segmentlerinde yaya-araç kazalarına etki eden faktörlerin coğrafi bilgi sistemleri tabanlı analizi: Adana örneği(Adana Alparslan Türkeş Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi, 2020) Katanalp, Burak Yiğit; Çalım, Faruk FıratBu çalışmada kent içi yol segmentleri üzerinde, yaya güvenliğinin arttırılmasına yönelik, yaya- araç kazalarının oluşumuna etki eden faktörlerin tespit edilmesi ve Coğrafi Bilgi Sistemleri yardımı ile tespit edilen kritik yol segmentleri üzerinde gerçekleştirilen risk analizinde farklı makine öğrenmesi tekniklerinin model performanslarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Emniyet Genel Müdürlüğü'nden alınan Adana ili 2013-2017 yılları trafik kaza verileri detaylı analiz edilerek yol segmentleri üzerinde gerçekleşmiş tek araç-tek yaya kazaları pik saatlere göre ayrılmıştır. 4 pik saat türü için tek araç-tek yaya kazaları Coğrafi Bilgi Sistemleri platformunda haritalanmış ve Düzlemsel Kernel Yoğunluk Analizleri gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda kritik olarak tespit edilen yol segmentlerinde; yol geometrisi ve yol özellikleri, trafik karakteristikleri, yapılı çevre ve arazi kullanımı başlıkları altında 13 farklı faktöre ait veriler yerinde gözlemler ve ölçümler ile elde edilmiş ve bu faktörlerin yaya güvenliğine etkisi C4.5 Karar Ağacı Algoritması, Çok Katmalı Algılayıcı ve Çevrilmiş Bulanık-Karar modeli ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda toplu taşıma yüzdesi, yol tipi, hız, arazi kullanım, parklanma ve pik saat tipi faktörlerinin kent içi yol segmentlerinde yaya güvenliği açısından yüksek etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Modellerin performansları karşılaştırıldığında en yüksek performansı %61.42 doğruluk ve %58.31 ağırlıklı ortalama F1-Skoru değerleri ile hibrit Çevrilmiş Bulanık-Karar modelinin gösterdiği görülmüştür. Elde edilen bu sonuçlar ışığında hibrit modellerin kaza analizlerinde kullanılması önerilmektedir.