Yazar "Harman, Serhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bağımsız seyahat eden yerli gezginlerin seyahat motivasyonları üzerine bir araştırma(2014) Harman, SerhatUlusal veya uluslararası seyahatlere çıkan Türk vatandaşlarının içinde seyahatleri için aracı kullanmayan, seyahat planlarını kendileri hazırlayan ve esnek seyahat programlarına sahip bağımsız gezginlerin bulunması muhtemeldir. Ancak, bağımsız seyahat pazarı ulusal turizm alan yazınında neredeyse hiç değinilmemiş bir konudur. Bu araştırmada, bağımsız seyahat eden yerli gezginlerin seyahat motivasyonları belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan alan araştırmasına, bağımsız seyahat eden 163 yerli gezgin katılmıştır. Elde edilen verilerden, bağımsız seyahat eden yerli gezginlerin seyahat motivasyonlarının; diğer kültürleri tanıma, sosyalleşme, deneyim yaşama, yetenekleri sergileme, kişisel gelişim ve rahatlama boyutlarında incelenebileceğini ve seyahat motivasyonlarının, gezginlerin yaş, gelir düzeylerine ve seyahat alışkanlıklarına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Öğe EFES ÖRENYERİ ZİYARETÇİLERİNİN MÜZE DENEYİMİ BEKLENTİLERİNİ BELİRLEMEYE DÖNÜK BİR ARAŞTIRMA(2014) Harman, Serhat; Akgündüz, YılmazMüzeler her ne kadar kar amacı gütmeyen kuruluşlar olsalar da, günümüzde ziyaretçi pastasından, en fazla payı almak için müzeler arasında bir rekabet bulunmaktadır. Ziyaretçilerin müze deneyimine ilişkin beklentilerinin anlaşılması, müzelerde yürütülen pazarlama çabalarının başarısı açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmada, ziyaretçilerin müze deneyimi beklentileri, Efes Ören Yeri'ni ziyaret eden yabancı ziyaretçiler örnekleminde incelenmiştir. Bu amaçla tarama tipinde tasarlanmış bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 295 yabancı ziyaretçi katılmıştır. Elde edilen verilere göre, araştırmaya katılanların cinsiyetleri eşit bir dağılıma sahiptir. Bununla birlikte, katılımcıların % 37'si 50 yaş üstü gruba dahil oldukları tespit edilmiştir. Anketi yanıtlayanların % 35'i Türkiye'yi daha önce ziyaret ettiklerini belirtmişlerdir. Katılımcıların seyahat öncesi en yaygın olarak kullandıkları bilgi kaynağı internettir. Veriler, Efes Ören Yeri'ni ziyaret eden yabancı ziyaretçilerinin müze deneyimi beklentilerinin; kişisel özdeşim kurma, tarihsel hatırlatıcılık, kültürel eğlence ve kaçış başlıklarında incelenebileceğini göstermektedir. Çalışma kapsamında, ziyaretçilerin müze deneyimi beklentilerinin ziyaretçilerin demografik özelliklerine (yaş, medeni durum, çalışma durumu) göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Çalışma müze yönetimine ilişkin öneriler ile son bulmaktadırÖğe Involvement with backpacking: A research on backpackers visiting Istanbul(Institute for Tourism, 2013) Akatay, Ayten; Çakici, A. Celil; Harman, SerhatThe concept of "involvement " has been used to explain individuals ' emotional attachment to specific tourism destinations and different segment of consumers in tourism. However, involvement with backpacking among backpackers has not been examined. A survey was conducted in Istanbul, one of the world's largest tourist destinations. Data was collected through a questionnaire during April 2012 with 887 backpackers who stayed in hostels in Istanbul. Factor analysis showed that involvement with backpacking can be examined in four dimensions: attraction, centrality to life style, social bonding, and identity expression and affirmation. Significant differences were also found in involvement with backpacking according to age, self definition, travel experience and number of information sources used. Our findings demonstrate that Turkey is more preferred by European backpackers at the beginning of their travel career, thus supporting the importance of the Pearce's (1993) Travel Career Ladder in tourism research.Öğe Involvement with backpacking: A research on backpackers visiting Istanbul(Inst Tourism, 2013) Akatay, Ayten; Cakici, A. Celil; Harman, SerhatThe concept of involvement has been used to explain individuals' emotional attachment to specific tourism destinations and different segment of consumers in tourism. However, involvement with backpacking among backpackers has not been examined. A survey was conducted in Istanbul, one of the world's largest tourist destinations. Data was collected through a questionnaire during April 2012 with 887 backpackers who stayed in hostels in Istanbul. Factor analysis showed that involvement with backpacking can be examined in four dimensions: attraction, centrality to life style, social bonding, and identity expression and affirmation. Significant differences were also found in involvement with backpacking according to age, self-definition, travel experience and number of information sources used. Our findings demonstrate that Turkey is more preferred by European backpackers at the beginning of their travel career, thus supporting the importance of the Pearce's (1993) Travel Career Ladder in tourism research.Öğe “It was like swimming through history”: Tourist moments at gallipoli(Taylor and Francis, 2016) McKay, Jim; Harman, Serhat[No abstract available]Öğe SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ TURİZM SİSTEMİNDEKİ İŞLEVLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME(2014) Harman, SerhatSivil toplum kuruluşları, belirledikleri idealler çerçevesinde, birçok farklı alanda faaliyet göstermektedirler. Turizm, gerek turizm faaliyetine katılan kişi sayısı gerekse de yarattığı ekonomik büyüklük nedeniyle, küresel bir olay haline gelmiştir. Bu nedenle, sivil toplum kuruluşlarının, turizm ve turizm ile ilgili konulara değinmemesi veya turizm alanında faaliyet göstermemeleri beklenemez. Dünya ve ülkemizde turizm alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının sayısı her geçen yıl artmaktadır. Kuramsal inceleme niteliğindeki bu çalışmada, sivil toplum kuruluşlarının turizm sistemindeki işlevleri; turizm politikası ve planlaması, turizm pazarlaması, sürdürülebilir turizm kalkınması ve turizm araştırmaları ve eğitimi başlıklarında irdelenmiştir. Sivil toplum kuruluşlarının turizm politikası ve planlaması bakımından başta gelen işlevi, yerel halkın turizm planlaması sürecine dahil edilmesi iken, turizm pazarlaması açısından ise destinasyon tanıtımına katkı sağlamalarıdır. Çalışma kapsamında sivil toplum kuruluşlarının turizm eğitimi ve araştırmaları bakımından da önemli işlevleri olduğu tespit edilmiştir Çalışma sonunda, kamu otoriteleri ve turizm işletmecilerine çeşitli öneriler getirilmiştir