Yazar "Ersoy, Abdurrahman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evaluation of digital competencies and transformational leadership of school managers :The case of Adana(Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, 2024) Ersoy, Abdurrahman; Demirer, Dilek PenpeceBu araştırmada okul yöneticilerinin dijital yeterlikleri ve dönüşümcü liderliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada okul yöneticilerinin dijital yeterlik düzeylerinde cinsiyet, yaş, yöneticilik süresi, okul türü gibi demografik değişkenlere göre farklılaşma olup olmadığını araştırmak için analizler yapılmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ile dijital yeterlikleri arasında bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2022-2023 eğitim öğretim yılında Adana ilinde T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda görev yapan 395 okul yöneticisinden oluşmuştur. Araştırmanın birinci kısmında Gümüş(2021) tarafından geliştirilen Öğretmen Dijital Yeterlik Ölçeği, ikinci kısmında Berger, Romeo, Guardia, Baldó, & Soria ( 2012) tarafından geliştirilen kısa Dönüşümcü Liderlik Ölçeği ve son kısmında katılımcıların demografik bilgilerini içeren Kişisel Bilgi Toplama formundan oluşan 5'li Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Veriler kolayda örneklem yöntemi ile toplanmış ve SPSS 26 Paket Programı ile analiz edilmiştir. Ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış, verilerin normal dağılıp dağılmadığına Kolmogorov- Smirnov testi ile bakılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermediği görülmüş, bu nedenle hipotezlerin analizinde non-parametrik testlerden Mann Whithney U ve Kruskal Wallis testleri uygulanmıştır. Dijital yeterlik ve dönüşümcü liderlik arasındaki ilişkiyi ölçmek için Spearman Korelasyon testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin dijital yeterlik düzeylerinde cinsiyet , çalışılan ilçe, eğitim durumu ve yöneticilik rolü değişkenlerine göre farklılaşma görülmemiştir. Ancak yaş, okul türü, yöneticilik süresi ve branş değişkenlerine göre okul yöneticilerinin dijital yeterlik düzeylerinde anlamlı farklılaşma olduğu görülmüştür. Yöneticilerin dönüşümcü liderlik düzeyleri ile dijital yeterlik düzeyleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.