Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdil, Meltem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    İnşaat sektöründe müşteri odaklı yönetim üzerine bir çalışma
    (Adana Alparslan Türkeş Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi, 2022) Erdil, Meltem; Keleş, Abdullah Emre
    Günümüzde firmalar sürekli değişime uğrayan, kendini yenileyen ve gelişen dinamik bir piyasa içerisinde yoğun rekabet altında faaliyetlerini sürdürmektedirler. Kurumların varlıklarını koruyabilmek adına yönetim konusunda stratejik bir farklılaşmaya gitmeleri kaçınılmaz olmuştur. İnşaat sektöründeki pek çok firma da rekabet koşulları gereğince devamlılığını sürdürebilmek, rakiplerine karşı üstün gelebilmek adına müşteri odaklı bir yönetim anlayışı benimsemektedir. Böylelikle müşteri odaklı firmaların yönetim içeriklerinde, müşteriyi tanıma, memnun etme, müşteri profili oluşturma ve eldeki mevcut müşterinin bağlılığını sağlama gibi müşteriyi ben merkeze alan konular esas alınmaktadır. Bu araştırmada; Kayseri ilinde inşaat sektöründe müşteri odaklı anlayışın, konut sakinlerinin müşteri memnuniyet unsurları algısına yönelik etkisi tespit edilmek istenmiştir. Ayrıca araştırmada inşaat şirketleri ile konut sakinleri arasında müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti ve müşteri ilişkileri yönetimi algısına yönelik farklılığın anlamlı olup olmama durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu istenilen amaçlara ulaşabilmek için inşaat firmalarına ve konut sakinlerine çift taraflı anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın analizinde SPSS 28.0 versiyonu ile anketlerin güvenirliliği için güvenirlilik analizi; anketlerden toplanan verilerin normal dağılım analizi için Kolmogorov-Smirnov testi; verilerin demografik bulguları için frekans analizi; inşaat firmalarının müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti, müşteri ilişkileri yönetimi anlayışı ve konut sakinlerinin müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti, müşteri ilişkileri yönetimi algılarını karşılaştırmak amacıyla Mann-Whitney U testi; konut sakinlerinin müşteri odaklılık algı düzeyleri ve müşteri memnuniyet unsurları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Kruskal-Wallis analizi ve bu değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi için Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, inşaat firmalarının müşteri odaklılık, müşteri memnuniyeti ve müşteri ilişkileri yönetimi anlayışları, konut sakinlerine kıyasla yüksek çıkmıştır. Araştırmada elde edilen bir diğer sonuç ise; konut sakinlerinin müşteri odaklılık anlayışı ile fiyat, kalite ve zaman algıları arasında pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olmasıdır.

| Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Balcalı Mahallesi, Güney Kampüs, 10. Sokak, No: 1U, Sarıçam, Adana, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim