Yazar "Erdem, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Şanlıurfa'nın Akıllı Turizm Destinasyonu Olabilmesi İçin Gerekli Stratejilerin A'WOT Yöntemi ile Belirlenmesi(2022) Erdem, Ahmet; Unur, Kamil; Şeker, FerhatAkıllı turizm çalışmaları güncelliğini korurken, bir destinasyona özgü doğru akıllı turizm stratejilerinin geliştirilmesine yönelik literatürde yer alan çalışmaların sınırlı olması bu araştırmanın çıkış noktasıdır. Araştırmanın amacı, Şanlıurfa ilinin akıllı turizm kapsamında mevcut durum analizinin yapılması ve şehre özgü akıllı turizm destinasyon stratejilerinin belirlenmesidir. Şanlıurfa’nın akıllı turizm destinasyonu olabilmesi için gereken stratejilerin belirlenmesi amacıyla SWOT Analizi (GZFT Analizi) ile Analitik Hiyerarşi Pro¬sesi (AHP) yönteminin birleştirildiği hibrit bir yöntem olan A’WOT yöntemi kullanılmıştır. Öncelikle Şanlıurfa’ya yönelik SWOT analizi ile ana ve alt kriterler belirlenmiş, daha sonra çok kriterli karar verme yöntemlerinden AHP ile nihai stratejiler belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, şehrin akıllı turizm destinasyonu olabilmesi için izlenmesi gereken stratejiler; Şanlıurfa’nın tüm turistik alanlarına teknolojik altyapı yatırımlarının yapılması ve mevcut teknolojik uygulamaların iyileştirilmesi (GF) ile kamu ve özel sektör yöneticileri iş birliğiyle Şanlıurfa Teknoloji Altyapı Yatırım Fonu’nun kurulması (ZF) olarak tespit edilmiştir.Öğe Sosyal Medyada Seyahat İmrenişinin Seyahat Etme Niyetine Etkisi(2022) Şeker, Ferhat; Erdem, Ahmet; Unur, Kamilİmrenme, başkasının yaptığını yapmış olmayı istemek ya da başkasının sahip olduğuna sahip olmayı dilemek olarak tanımlanırken, seyahate imrenme; başkasının yapmış olduğu bir seyahati yapmış olmayı arzu etmektir. Sosyal medyada seyahat imrenişi ise; bir kişinin başkaları tarafından sosyal medyada yapılan seyahat, gezi, tatil paylaşımlarını gördüğünde “keşke ben de gidebilmiş olsaydım” şeklinde imrenmesidir. Sosyal medyada seyahat imrenişinin seyahat etme niyetine etkisinin yapısal eşitlik modellemesi kapsamında araştırıldığı çalışmada 775 adet geçerli anket toplanmıştır. Gerçekleştirilen analiz sonucunda sosyal medyada görülen seyahat paylaşımlarına imrenmenin, seyahat etme niyeti üzerinde güçlü bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Sosyal medya kullanım kalıplarının da incelendiği çalışmada katılımcıların çoğunun günde bir-üç saat sosyal medyada vakit geçirdikleri, tatil fotoğraflarını sık sık paylaştıkları, sosyal medyayı en çok arkadaşlarını takip etme amacıyla kullandıkları ve en sık kullanılan sosyal medya uygulamasının Instagram olduğu görülmüştür. Ayrıca cinsiyet, medeni durum, yaş ve seyahat etme sıklığına göre sosyal medyada seyahat imrenişinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir.Öğe Şırnak Halkının Toplulukçu Kültürel Değerleri ile Turizmin Algılanan Sosyoekonomik Etkileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2022) Kadırhan, Gökhan; Erdem, Ahmet; Şeker, FerhatAraştırmada Şırnak halkının toplulukçu kültürel değerleri ile turizmin algılanan sosyoekonomik etkileri arasındaki ilişkinin test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında oluşturulan hipotezler yapısal eşitlik modellemesi (YEM) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, halkın toplulukçu yapısı ile turizmin olumlu sosyal etkileri ve olumlu ekonomik etkileri arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Ayrıca, Şırnak yerel halkı tarafından algılanan turizmin olumlu sosyal etkilerin %18,3’ü ve algılanan olumlu ekonomik etkilerin %28,1’i halkın toplulukçu kültürel değerleri tarafından açıklanmaktadır. Beta katsayıları göz önüne alındığında ise, halkın toplulukçu kültürel değeri en çok turizmin algılanan olumlu ekonomik tesirlerini etkilemektedir. Son olarak, Şırnak yerel halkının toplulukçu kültürel değerinin, turizmin halk tarafından algılanan olumsuz sosyoekonomik tesirleri üzerine anlamlı bir etkisi bulunmadığı tespit edilmiştir.Öğe The Effect of Attitude and Acceptability of Robot Use in Restaurants on Behavioral Intention(2023) Erdem, Ahmet; Barakazı, Mahmut; Şeker, FerhatIn recent years, it has been seen that technology-based tools have started to take place frequently in our daily lives. This situation is more prominent in organizations such as food and beverage producing human-oriented services. With the increase in technological awareness, it is observed that the tendency of individuals who are curious about creativity and innovation towards businesses that provide smart robotic services is increasing. The aim of this research is to determine the effect of attitude and acceptability of the use of robots in restaurants on behavioral intention. In line with the purpose of the research, relationships were determined with the help of data obtained from the scales developed on the subject. Based on the literature review, five hypotheses were developed. Relationships were tested with the path analysis created within the scope of structural equation modelling. The acceptability of robot use in restaurants by customers has a significant positive effect on behavioral intention, and this variable has the greatest effect on behavioral intention. In addition, “experience” and “advantage” dimensions of attitude towards robot use have significant positive effects, “disadvantage” dimension has a negative effect on behavioral intention. Lastly, according to R-square, 82.6% of behavioural intention is explained by attitudes and acceptability towards the use of robots in restaurants.Öğe The factors affecting tourism mobile apps usage(Escola Superior Gestao, Hotelaria & Turismo Univ Algarve, 2023) Seker, Ferhat; Kadirhan, Gokhan; Erdem, AhmetThe purpose of this study is to determine the key factors affecting the behaviour of using tourism mobile apps. Contrary to previous studies, the present paper highlights the key factors by evaluating the perceived advantages and technological self-efficacy together. So as to evaluate overall measurement quality and test the hypothesised relationships, a two-step approach was applied. In the first step, confirmatory factor analysis (CFA) was employed to test the validity of the measurement scales. Then, the dataset was analysed using the PLS-SEM method to test the proposed hypotheses. Data were collected from 213 adult participants through an online survey. The study revealed that time-saving is a key determinant of tourism mobile apps usage with the highest beta coefficient (0.335, p<0.01). The effects of convenience (0.293) and technological self-efficacy (0.201) were also significant and positive. However, the perceived financial advantage does not have a significant effect on the behaviour of tourism mobile apps usage. Given the growing value and market potential of mobile applications, this research provides crucial empirical evidence for application developers and tourism researchers about the use of mobile applications for the tourism industry.