Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aksay, Bilge" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Authenticity and Counterfeiting: A Qualitative Study in a Babadağlılar Textile Bazaar, Turkey
    (2020) Aksay, Bilge
    Authenticity and counterfeiting are inversely related constructs. They have sociological,psychological, economic consequences and both find meaning in a specific context. For an artisan authenticityin self and product are intertwined since he/she directly adds value to the product in means of authenticity. Asauthenticity is the core value for handmade textile products, this paper discusses historical background,perceptions, and the business practices on authenticity and counterfeiting among artisans, in a textile bazaar inTurkey. The authenticity dilemma and counterfeiting among artisans have been investigated through qualitativeanalysis. Face to face interviews were conducted in a traditional textile bazaar, Denizli, Turkey. The interviewswere conducted during 2015 and two visits were made in 2017 and 2018 for observation. Since the datacollection process took place before 2020, ethics committee approval has not been obtained. As a result of theresearch, it was found that artisans considered akhism to be the source of authenticity. Abolished completelyin 1913, Akhism is a historical guild organization that centered on the Islamic faith. It has been observed thatthe idealized value system derived from the Akhi-order, and the mechanisms that accelerate counterfeiting leadto an authenticity dilemma. Based on the post-secular theory, it is argued that individualized Islamic beliefenhances authenticity via attained different understandings whereas counterfeiting is mainly related to thesources of the artisans. From this aspect, the research aims to add insights to the production side ofcounterfeiting among artisans. The study also intends to contribute to the transdisciplinary interest inauthenticity literature from business practices and understandings’ perspective.
  • [ X ]
    Öğe
    DEAN’İN YABANCILAŞMA ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE UYARLAMASI: GEÇERLİLİK VE GÜVENİLİRLİK ANALİZİ
    (2017) Güğerçin, Utku; Aksay, Bilge
    Bu araştırmada, Dean (1961) tarafından geliştirilen yabancılaşma ölçeğinin Türkçe formunun, geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Yabancılaşma konusu, özellikle son yarım yüzyıldır yönetim ve organizasyon alanında tartışılmaktadır. Ancak bu alandaki ulusal yazında, yabancılaşmanın görgül açıdan son on yıldır ele alındığı görülmektedir. Bu çalışma yurt dışında sıklıkla kullanılan Dean (1961)'in yabancılaşma ölçeğinin boyutlarını, geçerliliğini ve güvenilirliğini Adana'da çalışan 218 beyaz yakalı üzerinde anket uygulayarak değerlendirmektedir. Verilerin analizinde Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) kullanılmıştır. Analizler sonucunda, Dean'in Yabancılaşma Ölçeği'nin Türkiye'de uygulanacak araştırmalarda geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarında Bilgi Paylaşma Korkusu
    (2021) Aksay, Bilge
    Günümüz işletmelerinin en değerli varlıkları bilgiye dayanan öz yetkinlikleridir. Örgütlerde bilgi \rpaylaşımının nasıl arttırılabileceğine dair pek çok araştırma bulunmasına karşın, bilgi saklamaya dair \rçok az çalışma vardır. Çalışanın bilgisini paylaştığı takdirde özgün değerini kaybedeceğine yönelik \ralgısını ifade eden “bilgi paylaşma korkusu” 2020 Aralık itibariyle google akademik üzerinden \raratılmış ve Türkçe hiçbir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışmanın amacı bilgi paylaşma korkusunun Türkçe alanyazına tanıtılması, psikolojik sahiplik teorisi temelinde cinsiyete ve sektör ile pozisyona göre bilgi paylaşma korkusunda farklılık olup olmadığının araştırılmasıdır. Renzl (2008) tarafından geliştirilen bilgi paylaşma korkusu ölçeği kullanılarak, araştırma hipotezleri 225 erkek, 158 kadın \rbeyaz yakalı çalışandan elde edilen verilerle sınanmıştır. Psikolojik sahiplik teorisine göre çalışanlar, \rüzerinde emek ve zaman harcadıkları şeylere daha çok bağlanarak, sahip oldukları üzerinden kimliklerini tanımlar. Bu araştırmada cinsiyete göre bilgi paylaşma korkusunda farklılık olmadığı varsayımı \rdesteklenmiştir. 2*2 faktöriyel varyans analizi ile kamu ve özel sektörde, yönetici ve çalışan pozisyonunda bulunanların bilgi paylaşma korkusu değerlendirilmiştir. Özel sektörde yönetici pozisyonunda \rbulunanlarda bilgi paylaşma korkusunun istatistiki açıdan anlamlı ve diğer gruplardan daha yüksek \rdüzeyde olduğu tespit edilmiştir.\r
  • [ X ]
    Öğe
    Örgüt Otoritesine İtaat: Dezoort ve Roskos-Ewoldsen’in İtaat Ölçeği’nin Uyarlanması
    (2020) Türköz, Gökhan; Aksay, Bilge; Güğerçin, Utku
    Yönetim ve organizasyon yazınında yetke ve yetkecilik kavramları konusunda yapılan çok sayıdaki araştırmaya rağmen, itaat konusunun sınırlı düzeyde ele alındığı görülmektedir. Türkçe alanyazında da çalışanların işyerindeki itaat düzeylerine odaklanan herhangi bir ölçme aracına rastlanılmamıştır. Ancak çalışanların işyerindeki aykırı ve uygunsuz emirler de dahil olmak üzere itaat düzeylerinin belirlenmesinin, etkin bir yönetim süreci için faydalı ipuçları sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda araştırmanınamacı, DeZoort ve Roskos-Ewoldsen (1997) tarafından geliştirilen Örgüt Otoritesine İtaat Ölçeği'nin (ÖOİÖ) Türkçeye uyarlanmasıdır. Araştırma kapsamında; örgütsel itaat olgusu tartışıldıktan sonra uyarlama sürecine geçilmiş, bu süreçte dilbilimsel ve kültürel öğelerin etkileri dikkate alınmıştır. 257 adet beyaz yakalı çalışan üzerinde gerçekleştirilen anket çalışmasından elde edilen veriler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçeğin yapı (birleşme ve ayrışma) geçerliliğinin testi için Kontrol Odağı Ölçeği (Adil Olmayan Dünya İnancı), Otorite Algı Ölçeği (Mevkiye Yönelik Otorite Algısı), Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği (ROCI-II, Form-A, Ödün Verme) ve Dean'in Yabancılaşma Ölçeği (Kuralsızlık) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ÖOİÖ'nün iki boyutta tanımlanan, güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar, uyarlama sürecinde kültürel ve dilbilimsel unsurların önemine işaret etmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Sürdürülebilir Girişimcilik: Adana’daki Plastik Geri Dönüşüm İşletmeleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
    (2022) Aksay, Bilge; Güğerçin, Seda
    1950'den bu yana üretimi dünya genelinde yaklaşık on kat artan plastik, kullanım alanlarının da yaygınlaşmasıyla birlikte çevreye ve insan yaşamına yönelik ciddi tehdit oluşturmaktadır. Plastik atığın çevreye salınması yerine dönüştürülerek tekrar kullanılması için dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de projeler geliştirilmekte ve yasal düzenlemeler uygulamaya konulmaktadır. Plastik atıklarla ilgili olarak sürdürülebilirlik kavramı çatısı altında atılan pek çok adıma rağmen TR Dizin kapsamında 1960-2022 yılları arasında “sürdürülebilir girişimcilik” ve “sürdürülebilir iş modeli” kavramlarının incelenmediği görülmüştür. Bu çalışmanın amacı, plastik atıkların çevreye salınımı nedeniyle gerek ulusal gerekse uluslararası basında sıklıkla yer alan Adana ilindeki plastik dönüşüm işletmelerinin sürdürülebilir girişimcilik faaliyetlerinin, sürdürülebilir iş modeli aracılığıyla incelenmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Adana’da bulunan beş adet plastik dönüşüm işletmesinin sahibi/ortağı ile Stubbs ve Cocklin’in (2008) geliştirdiği sürdürülebilir iş modeli çerçevesinde yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda literatüre paralel olarak sürdürülebilir girişimcilik sürecinde, işletme sahibinin kontrolü dışındaki çevresel unsurların ön plana çıktığı tespit edilmiştir. Katılımcıların bu süreçte atık plastiği hammadde olarak kullanarak ve/veya farklı ürünlere dönüştürerek çevreyi korumaya odaklandıkları, istihdama ve yerel ekonomiye katkı sağladıkları, aynı zamanda da karlılığı da önceledikleri görülmüştür. Sürdürülebilir iş modelinin bir parçası olarak lobicilik faaliyetlerinin de uygulandığı tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    TÜRKİYE’DE KADIN GİRİŞİMCİLİĞİNİN SON 10 YILI: ALANYAZIN TARAMASI VE ÖNERİLER
    (2019) Aksay, Bilge
    Bu çalışmanın amacı Türkiye’de kadın girişimciliği konusunda son on yılda yazılmış akademik makaleleri inceleyerekalanyazındaki gelişmelere ve boşluklara dikkat çekmektir. Bu amaçla TR Dizin kapsamındaki akademik dergilerde odak noktasıkadın girişimciliği olan bilimsel makaleler sistematik alanyazın taraması yöntemiyle incelenmiştir. Niceliksel açıdan, kadıngirişimciliğindeki gelişmelere paralel akademik çalışmaların yürütülmediği görülmüştür. Analiz kapsamındaki makalelerin;araştırma amacı, örneklem, araştırma yöntemi itibariyle Batı yazınından farklı olduğu, Batıda nicel araştırmaların ağırlıklıolmasına karşılık, Türkiye’de yerel dinamiklerin de dikkate alındığı görülmüştür. Kadın girişimciliği alanı henüz gelişmeaşamasında olduğundan, makalelerin büyük bölümü belirli bir teoriye atıf yapmadan, betimsel nitelik göstermektedir.Çalışma kapsamında alanyazın taramasından yola çıkılarak gelecekteki çalışmalara yönelik araştırma konusu, yöntem ve teoribağlamında öneriler sunulmaktadır.

| Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Balcalı Mahallesi, Güney Kampüs, 10. Sokak, No: 1U, Sarıçam, Adana, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim