Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aboush, Mohammad" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Chatbots and chatbots in the Metaverse usage difference among generations (X, Y, Z)
    (Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, 2024) Aboush, Mohammad; Dölekoğlu, Celile Özçiçek
    Bu çalışma, farklı kuşakların temsilcisi olan tüketicilerin Chatbot kullanımının ve metaverse'de Chatbot kullanımının ile ilgili tutumlarının, tüketici davranışları ile olan ilişkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Chatbotlar, kullanıcılarla sohbet eden ve bilgi ve destek sağlama, rezervasyonları onaylama ve temel müşteri sorularını yanıtlama gibi belirli işlevleri yerine getiren yapay zeka destekli programlardır. Örneklem büyüklüğü X, Y ve Z kuşaklarından 600 katılımcıdan oluşmuştur. Çalışmada yeni teknolojilerin gelişimi, yanı sıra kuşaklar arasında kullanım farklılıkları araştırılmış ve kuşaklar arasında farklılık olduğu belirlenmiştir. Chatbot kullanımını etkileyen faktörleri belirlemek için açıklayıcı faktör analizi yapılmış ve varyansın %56,4'ünü açıklayan 4 faktör elde edilmiştir (teknoloji meraklısı ve yenilikçi, heyecanla karar verici- müşteri odaklı, şüpheci kullanıcı, açık fikirli olanlar). Sonuçlar, chatbot kullanımının ve metaverse'de chatbot kullanımının orta düzeyde olduğunu gösterirken, bazı mal ve hizmetlerin satın alımında (ev aletleri, aksesuarlar, mobilya, dekorasyon, online alışveriş, telekomünikasyon, turizm, eğitim ve sağlıkta) kullanımın düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Kuşaklar arasında metaverse'de chatbot kullanımı ve chatbot kullanım farklılığı Z kuşağında istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir. Ayrıca chatbot ve metaverse kullanımında, 4 faktör ile satin alma davranışları arasında ilişkide sadece açık fikirlilik alt boyutu ile online alışverişe yönelik tüketici davranışı arasında istatistiksel olarak anlamlılık belirlenmiştir. Bulgular, chatbot teknolojisinin tüketici davranışındaki rolünün yüksek olmadığını göstermekte, tüketicilerin çevrimiçi alışveriş sitelerinde zihinsel kontrolün olması, içgörü ve kullanım deneyimi yaşatmasının chatbot kullanımını teşvik ettiğini ortaya koymaktadır. Bu deneyimlerin yaygınlaşması, kullanım kolaylıklarının sağlanması ve sürekli iyileştirilmenin yapılması cahatbot kullanımını sınırlı alanlardan çıkaracaktır. Ayrıca kuşaklar arasında kullanım farklılıklarının dikkate alınarak özel etkileşim stilleri ve içeriğe sahip sohbet robotları oluşturmak faydalı olacaktır.

| Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Balcalı Mahallesi, Güney Kampüs, 10. Sokak, No: 1U, Sarıçam, Adana, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim