Yazar "Şeker, Ferhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Şanlıurfa'nın Akıllı Turizm Destinasyonu Olabilmesi İçin Gerekli Stratejilerin A'WOT Yöntemi ile Belirlenmesi(2022) Erdem, Ahmet; Unur, Kamil; Şeker, FerhatAkıllı turizm çalışmaları güncelliğini korurken, bir destinasyona özgü doğru akıllı turizm stratejilerinin geliştirilmesine yönelik literatürde yer alan çalışmaların sınırlı olması bu araştırmanın çıkış noktasıdır. Araştırmanın amacı, Şanlıurfa ilinin akıllı turizm kapsamında mevcut durum analizinin yapılması ve şehre özgü akıllı turizm destinasyon stratejilerinin belirlenmesidir. Şanlıurfa’nın akıllı turizm destinasyonu olabilmesi için gereken stratejilerin belirlenmesi amacıyla SWOT Analizi (GZFT Analizi) ile Analitik Hiyerarşi Pro¬sesi (AHP) yönteminin birleştirildiği hibrit bir yöntem olan A’WOT yöntemi kullanılmıştır. Öncelikle Şanlıurfa’ya yönelik SWOT analizi ile ana ve alt kriterler belirlenmiş, daha sonra çok kriterli karar verme yöntemlerinden AHP ile nihai stratejiler belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, şehrin akıllı turizm destinasyonu olabilmesi için izlenmesi gereken stratejiler; Şanlıurfa’nın tüm turistik alanlarına teknolojik altyapı yatırımlarının yapılması ve mevcut teknolojik uygulamaların iyileştirilmesi (GF) ile kamu ve özel sektör yöneticileri iş birliğiyle Şanlıurfa Teknoloji Altyapı Yatırım Fonu’nun kurulması (ZF) olarak tespit edilmiştir.Öğe Sosyal Medyada Seyahat İmrenişinin Seyahat Etme Niyetine Etkisi(2022) Şeker, Ferhat; Erdem, Ahmet; Unur, Kamilİmrenme, başkasının yaptığını yapmış olmayı istemek ya da başkasının sahip olduğuna sahip olmayı dilemek olarak tanımlanırken, seyahate imrenme; başkasının yapmış olduğu bir seyahati yapmış olmayı arzu etmektir. Sosyal medyada seyahat imrenişi ise; bir kişinin başkaları tarafından sosyal medyada yapılan seyahat, gezi, tatil paylaşımlarını gördüğünde “keşke ben de gidebilmiş olsaydım” şeklinde imrenmesidir. Sosyal medyada seyahat imrenişinin seyahat etme niyetine etkisinin yapısal eşitlik modellemesi kapsamında araştırıldığı çalışmada 775 adet geçerli anket toplanmıştır. Gerçekleştirilen analiz sonucunda sosyal medyada görülen seyahat paylaşımlarına imrenmenin, seyahat etme niyeti üzerinde güçlü bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Sosyal medya kullanım kalıplarının da incelendiği çalışmada katılımcıların çoğunun günde bir-üç saat sosyal medyada vakit geçirdikleri, tatil fotoğraflarını sık sık paylaştıkları, sosyal medyayı en çok arkadaşlarını takip etme amacıyla kullandıkları ve en sık kullanılan sosyal medya uygulamasının Instagram olduğu görülmüştür. Ayrıca cinsiyet, medeni durum, yaş ve seyahat etme sıklığına göre sosyal medyada seyahat imrenişinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir.Öğe Şırnak Halkının Toplulukçu Kültürel Değerleri ile Turizmin Algılanan Sosyoekonomik Etkileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2022) Kadırhan, Gökhan; Erdem, Ahmet; Şeker, FerhatAraştırmada Şırnak halkının toplulukçu kültürel değerleri ile turizmin algılanan sosyoekonomik etkileri arasındaki ilişkinin test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında oluşturulan hipotezler yapısal eşitlik modellemesi (YEM) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, halkın toplulukçu yapısı ile turizmin olumlu sosyal etkileri ve olumlu ekonomik etkileri arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Ayrıca, Şırnak yerel halkı tarafından algılanan turizmin olumlu sosyal etkilerin %18,3’ü ve algılanan olumlu ekonomik etkilerin %28,1’i halkın toplulukçu kültürel değerleri tarafından açıklanmaktadır. Beta katsayıları göz önüne alındığında ise, halkın toplulukçu kültürel değeri en çok turizmin algılanan olumlu ekonomik tesirlerini etkilemektedir. Son olarak, Şırnak yerel halkının toplulukçu kültürel değerinin, turizmin halk tarafından algılanan olumsuz sosyoekonomik tesirleri üzerine anlamlı bir etkisi bulunmadığı tespit edilmiştir.Öğe The Effect of Attitude and Acceptability of Robot Use in Restaurants on Behavioral Intention(2023) Erdem, Ahmet; Barakazı, Mahmut; Şeker, FerhatIn recent years, it has been seen that technology-based tools have started to take place frequently in our daily lives. This situation is more prominent in organizations such as food and beverage producing human-oriented services. With the increase in technological awareness, it is observed that the tendency of individuals who are curious about creativity and innovation towards businesses that provide smart robotic services is increasing. The aim of this research is to determine the effect of attitude and acceptability of the use of robots in restaurants on behavioral intention. In line with the purpose of the research, relationships were determined with the help of data obtained from the scales developed on the subject. Based on the literature review, five hypotheses were developed. Relationships were tested with the path analysis created within the scope of structural equation modelling. The acceptability of robot use in restaurants by customers has a significant positive effect on behavioral intention, and this variable has the greatest effect on behavioral intention. In addition, “experience” and “advantage” dimensions of attitude towards robot use have significant positive effects, “disadvantage” dimension has a negative effect on behavioral intention. Lastly, according to R-square, 82.6% of behavioural intention is explained by attitudes and acceptability towards the use of robots in restaurants.Öğe The experience economy analysis of distinct destinations(2022) Şeker, Ferhat; Unur, KamilThe aim of this study is (1) to measure four dimensions of the experience economy at distinct destinations hosting different types of tourists, (2) to examine the impact of the perceived experience on satisfaction, and (3) the effect of satisfaction on intentions to revisit and recommend. For this purpose, the data were gathered through a survey from 443 tourists visiting Alaçatı, Alanya, Belek, and Kızkalesi in Turkey. The hypothesized relations were examined with structural equation modelling (SEM). According to the outcomes of the analysis; significant and positive influences of education, entertainment and escapism on satisfaction have been determined. The esthetic experience perceived by tourists does not affect satisfaction significantly. Besides, tourists’ satisfaction has a positive impact on both intentions to revisit and recommend. Lastly, visitors’ revisit intention was found to significantly influence their recommendation intention. The outputs obtained from the study offers valuable empirical evidence about the experience economy and behavioural intentions to both the tourism industry and tourism researchers. This study also adopts the 4E experience economy model to four different destinations for the first time in tourism literature.Öğe What if the Covid-19 Pandemic Never Happened? Estimation of the Tourist Arrivals for 2020 Via Levenberg-Marquardt Optimization and K-Star (K*) Machine Learning Algorithms(2024) Şeker, Ferhat; Bozkurt, AlperBased on the probability theory, which is used to model uncertainty and randomness in real-world situations, the study aims to understand the impact of uncertain conditions, such as the Covid-19 pandemic, on the accuracy of the algorithms and the resulting losses to a country's tourism industry. The contribution of this paper to the international body of knowledge is twofold: firstly, it advances theoretical understanding of the use of probability theory in modelling real-world problems; and secondly, it offers a methodological approach for estimating tourist arrivals that accounts for the impact of extreme events. To achieve these aims, the Levenberg-Marquardt optimization was first applied to determine the optimal coefficients of the exponential function for estimating tourist arrivals from 1950 to 2020. Next, the K-Star machine learning algorithm was applied to the dataset with and without Covid-19 cases to estimate tourist arrivals.