Yazar "Özer, Elife" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe CEP TELEFONU BAĞIMLILIĞINDA AŞERME ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇE UYARLAMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI(2018) Özer, Ömer; Özer, ElifeBu araştırmanın amacı, “Cep Telefonu Bağımlılığında AşermeÖlçeği”ni Türkçe’ye uyarlayarak ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ilişkinkanıtları incelemektedir. Orijinali İspanya’da geliştirilen ve sekizmaddeden oluşan ölçek öncelikle her iki dile hâkim üç alan uzmanınınve Türk diline hâkim bir uzmanın görüşlerinden yararlanılarak Türkçe’yeçevrilmiştir. Daha sonra 26 kişiye pilot uygulaması yapılan ölçekmaddeleri gerekli düzeltmelerle son halini almış ve 18-65 yaş aralığındayer alan 682 gönüllü katılımcıya basılı ve elektronik ortamdauygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine ilişkin bulgular açımlayıcı faktöranalizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile incelenmiştir. AFAsonuçları, uyarlaması yapılan ölçeğin orijinal faktör yapılanmasınauygun bir şekilde tek boyuttan oluştuğunu göstermiştir. DFA sonuçlarıda ortaya çıkan bu yapıyı doğrulamıştır. Ölçeğin geneli için CronbachAlpha güvenirlik katsayısı 0,881 olarak bulunmuştur. Ölçekten alınanpuanların yaş gruplarına yönelik analizleri sonucunda sırasıyla enyüksek ortalamaların 18-25 ve 36-45 yaş gruplarına ait olduğugörülmüştür. Araştırma sonuçları, Türkçe’ye uyarlanan ölçeğin geniş biryaş aralığındaki kişilerin cep telefonu bağımlılıklarını değerlendirmedekullanılabilecek geçerli ve güvenilir sonuçlar üreten bir ölçme aracıolduğunu göstermektedir. Cep Telefonu Bağımlılığında Aşerme Ölçeği’nipek çok cep telefonu bağımlılığı ölçeğinden farklı kılan başlıca özelliklerihitap ettiği geniş yaş aralığı ve cep telefonu bağımlılığında aşermeyi sekiz maddeden oluşan tek bir yapı altında ölçmesidir. Ölçeğin az sayıda vekısa ifadelerden oluşması uygulanabilirliği kolaylaştırmaktadır.Öğe GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ ALAN BİREYLERİN EĞİTİME KATILIM AMAÇLARI VE GİRİŞİMCİLİĞE YÖNELİK KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(2019) Özer, Elife; Durutürk, Bilge; Sanal, YaseminBu çalışma, küçük ve orta ölçekli işletmelerin gelişmesini destekleme ve istihdamı artırma yolunda yürütülen uygulamalardan biri olan uygulamalı girişimcilik eğitimlerine katılan bireylerle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların demografik özellikleri, girişimcilik ile ilişkilendirilen kişilik özellikleri, kurstan beklenti ve iş planları paralelinde yapılan nitel analiz ile girişimcilik eğitimlerine bir bakış sunmak amaçlanmıştır. Katılımcıların katıldıkları kurs ile ilgili olarak sahip oldukları bilgi ve bilinçlerine yönelik olarak bir değerlendirme yapmak hedeflenmiştir. Bu doğrultuda bir devlet üniversitesine bağlı sürekli eğitim merkezinde yürütülen girişimcilik eğitimine devam etmiş olan 73 katılımcı ile kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme neticesinde katılımcılar eğitime katılım amaçlarına göre ‘belirli bir iş fikri ile gelen’, ‘maddi destekten faydalanmayı amaçlayan’ ve ‘herhangi bir iş fikrine sahip olmayan’ katılımcılar olmak üzere üç grupta değerlendirilmiştir. Ayrıca bu grupların kişilik özelliklerinde belirli benzerlikler dikkati çekmiştir. Mevcut çalışma, girişimcilik sertifika eğitimi katılımcı profilini özgün kategoriler ile ortaya koymak niyetiyle yola çıkarak bu amaç doğrultusunda zengiler veriler ortaya koymaktadır.Öğe Sosyal Medyada Markaların Kullandığı İçerik Stratejisinin Gönderi Popülaritesindeki Rolü:Türkiye’deki Bilişim Şirketleri Üzerine Bir Uygulama(2019) Penpece-Demirer, Dilek; Özer, ElifeTeknolojideki ilerlemelerle birlikte rekabetin yüksek olduğu bilişim sektöründe, şirketler yoğun rekabete bir çözüm olarak markalaşmaya yönelmektedir. İnternet kullanımının oldukça yaygınlaştığı günümüz iş dünyasında, sürdürülebilir bir marka stratejisinin önemli araçlarından birisi de sosyal medyada marka hayran sayfaları ve takipçileri oluşturmaktır. Markaların hayran sayfalarında etkili bir içerik stratejisi oluşturmak, hedef kitle ile ilişkilerin kurulmasına ve geliştirilmesine katkı sağlamaktadır. Bu bağlamda çalışma, sosyal medyada kullanılan içerik stratejisinin, marka gönderi popülerliği açısından rolünü Türkiye'deki bilişim firmaları çerçevesinde incelemeye odaklanmıştır. Örneklem çerçevesi olarak Türkiye’de donanım, hizmet ve yazılım alanında faaliyet gösteren bilişim şirketleri belirlenerek bu şirketlerin sosyal medya (Facebook ve Twitter) paylaşımları incelenmiştir. Çalışmada içerik stratejileri; içerik türü, içerik çevikliği, içerik bağlamı, gönderi türü ve gönderi günü kapsamında ele alınmıştır. Marka gönderi popülaritesini belirleyen unsurlar ise beğenme, yorum, paylaşım ve emoji reaksiyonları sayısı olarak değerlendirilmiştir. Bulgular içerik türü, içerik çevikliği, içerik bağlamı ve gönderi türünün markaların gönderi popülartesi bağlamında anlamlı farklılıklar gösterdiği yönündedir.Öğe THE EFFECTS OF TECHNOLOGY MANAGEMENT CAPABILITY AND STRATEGY TYPOLOGY ON FIRM PERFORMANCE: A REVIEW IN THE MANUFACTURING SECTOR(2022) Özer, Elife; Ay, UnalDespite its growing importance in the management field, a limited number of studies have empirically investigated technology management capabilities with strategies in the environmental adaptation context. In rapidly changing environmental conditions, companies need to develop technological skills to achieve a competitive advantage. As a dynamic capability, the development of technological capabilities requires allocating resources consistent with strategic goals. The present study, therefore, aims to examine how technology management capability and strategy type affect firm performance. Miles and Snow’s strategy typology was used to classify firms’ strategies. The results are drawn from a survey of 119 Turkish manufacturing companies. The research results contribute to the literature with empirical support on a significant effect of the technology management capability and strategy type on firm performance. Besides, the findings show a significant positive relationship between technology management capability and strategy types.