Erdem, AhmetUnur, KamilŞeker, Ferhat2025-01-062025-01-0620222602-300810.32572/guntad.957321https://doi.org/10.32572/guntad.957321https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1127087https://hdl.handle.net/20.500.14669/748Akıllı turizm çalışmaları güncelliğini korurken, bir destinasyona özgü doğru akıllı turizm stratejilerinin geliştirilmesine yönelik literatürde yer alan çalışmaların sınırlı olması bu araştırmanın çıkış noktasıdır. Araştırmanın amacı, Şanlıurfa ilinin akıllı turizm kapsamında mevcut durum analizinin yapılması ve şehre özgü akıllı turizm destinasyon stratejilerinin belirlenmesidir. Şanlıurfa’nın akıllı turizm destinasyonu olabilmesi için gereken stratejilerin belirlenmesi amacıyla SWOT Analizi (GZFT Analizi) ile Analitik Hiyerarşi Pro¬sesi (AHP) yönteminin birleştirildiği hibrit bir yöntem olan A’WOT yöntemi kullanılmıştır. Öncelikle Şanlıurfa’ya yönelik SWOT analizi ile ana ve alt kriterler belirlenmiş, daha sonra çok kriterli karar verme yöntemlerinden AHP ile nihai stratejiler belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, şehrin akıllı turizm destinasyonu olabilmesi için izlenmesi gereken stratejiler; Şanlıurfa’nın tüm turistik alanlarına teknolojik altyapı yatırımlarının yapılması ve mevcut teknolojik uygulamaların iyileştirilmesi (GF) ile kamu ve özel sektör yöneticileri iş birliğiyle Şanlıurfa Teknoloji Altyapı Yatırım Fonu’nun kurulması (ZF) olarak tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessŞanlıurfaAHPAkıllı TurizmSWOTAkıllı Turizm DestinasyonuA'WOTŞanlıurfa'nın Akıllı Turizm Destinasyonu Olabilmesi İçin Gerekli Stratejilerin A'WOT Yöntemi ile BelirlenmesiArticle9117311270876