Karasu, İlyas2025-01-062025-01-0620212757-9255https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/509236https://hdl.handle.net/20.500.14669/1232Bu araştırmada, kritik altı Reynolds sayısının, Re=5×103 olduğu durumda k-? tabanlı DES türbülans\rmodeli kullanılarak türbülans şiddetinin dairesel bir silindir etrafındaki zamana bağlı akış yapısı\rüzerindeki etkisi hakkında sayısal bir çalışma yapılmıştır. Sayısal analizlere göre, türbülans şiddeti\rarttıkça ayrılmış akış bölgesinin uzunluğu azalmaktadır. Silindirin arka bölgesinde oluşan ayrılmış akış bölgesinin uzunluğu, Ls silindirin çapı, D ile boyutsuzlaştırılmış ve bu değer, Ls/D türbülans şiddetinin\rTu=%0,8 olduğu durumda Ls/D =1,225 olarak ölçülürken, türbülans şiddetinin Tu=%7 olduğu durumda\rLs/D =1,0822 değerine azalmıştır. Ayrıca silindir yüzeyinde mutlak negatif basınç katsayısının maksimum\rolduğu nokta, türbülans şiddeti arttıkça silindir arka bölgesinde oluşan durma noktasına yaklaşmıştır.\rTürbülans şiddetinin, Tu=%0,8 olduğunu durumdan Tu=%7 ve %12 olduğu durumlara arttırıldığında,\rsürükleme katsayısının, CD arttığı gözlemlenmiştir. Buradan türbülans şiddeti seviyesinin dairesel bir\rsilindir etrafında oluşan akış karakteristiği ve aerodinamiği üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürbülans Şiddetinin Dairesel Bir Silindir Üzerinde Oluşan Akış Yapısına ve Aerodinamiğine EtkisiArticle912490150923636