Özsoy, TufanDağgöl, Evliya2025-01-062025-01-062023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTGtFNR8vji6M8H1us3njI8nGPWAS4cGfWy4lhP1OGxvshttps://hdl.handle.net/20.500.14669/58Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ekonomik ve Sosyal Etki Değerlendirme Çalışmaları Ana Bilim DalıÜlkemiz ve dünyada her proje, kendine has başlangıç ve bitiş süreleri belli olan aktiviteler bütünü olarak bilinir. Proje her alanda farklılıklar gösterse de proje yönetiminde işleyiş bakımından önceki projelerden, arşivlerden yaralanarak nasıl bir yol izleneceği hakkında bilgi edinme söz konusu olacaktır. İşleyişlerini iyileştirmek isteyen işletmelerin öngörüp benimsedikleri yaklaşımları, herhangi bir sorun olmasa bile yönetim ve tüm çalışanların katılımı ile her alanda sürekli iyileştirmeyi esas alan, Kaizen Sistematiği, Toplam Kalite Yöntemi, 5S Sistematiği ve Altı Sigma sistematiğidir. Sürekli İyileştirme sorunların tespiti ve çözüm önerileri için sorun çözme araçlarını çalışanların tam katılımıyla, süreç öncelikli bakışla iyileştirmeyi hedefler. Sürekli İyileştirme Sistematiği uygulanarak bir önceki benzerlik içeren projelerde; proje yönetimi aşamaları, proje yönetim bileşenleri, kapsam, zaman, kalite, insan kaynakları, iletişim, risk, tedarik, paydaş yönetimi ve proje yöneticisinin yönetimi ile ilgili aşamaları yöneterek süreç bakımından kolaylaştırır. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda, bu çalışmanın amacı Sürekli İyileştirmenin proje yönetim süreçlerine olası etkileri konusunda proje yöneticilerinin algılarını incelemektir. Bu çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmış olup veriler açık uçlu soru formu ile toplanmıştır. Araştırmanın katılımcıları Türkiye'de proje yöneticisi olarak çalışan kişilerdir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Sürekli İyileştirme metodolojisinin proje yönetiminde yeterli araştırılmadığı dikkate alındığında, bu çalışma ile literatürdeki ilgili boşluğu doldurma da hedeflenmektedir.Every project in our country and in the world is known as a set of activities with specific start and end times. Although the project differs in every area, it will be possible to obtain information on how to proceed by making use of previous projects and archives in terms of operation in project management. One of the approaches foreseen and adopted by the enterprises that want to improve their operations is Kaizen Systematic, Total Quality Method, 5S Systematic and Six Sigma systematic, which is based on continuous improvement in every field with the participation of management and all employees, even if there is no problem. Continuous Improvement aims to improve problem-solving tools for the identification of problems and solution suggestions with the full participation of employees, with a process-oriented view. By applying the Continuous Improvement Systematic, in the projects containing the previous similarity, it facilitates the process by managing the stages of project management, project management components, scope, time, quality, human resources, communication, risk, procurement, stakeholder management and project manager's management. Considering all these, the purpose of this study is to examine the perceptions of project managers about the possible effects of Continuous Improvement on project management processes. In this study, qualitative research design was used and data were collected through an open-ended question form. The participants of the study are people working as project managers in Turkey. The obtained data were analyzed by content analysis method. Considering that the Continuous Improvement methodology has not been adequately researched in project management, this study also aims to fill the relevant gap in the literature.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMühendislik BilimleriEngineering SciencesProje yönetimi sürecinde sürekli iyileştirmeye ilişkin anlayışAn insight into the continuous improvement in project managementMaster Thesis891816362