Büyükeke, AhmetSökmen, AlptekinGencer, Cevriye2025-01-062025-01-0620202147-877510.21325/jotags.2020.550https://doi.org/10.21325/jotags.2020.550https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/368101https://hdl.handle.net/20.500.14669/495Kullanıcıların deneyim, görüş ve tavsiyelerini içeren sosyal medya verileri, seyahate yeniçıkacak olanların kararlarını etkileyen en önemli unsurlardandır. Bu nedenle, Türkiyeekonomisinde vazgeçilmez bir değere sahip olan turizm sektörü için geliştirilecek olanstratejilerde hem politika yapıcıların hem de otel işletmelerinin müşteri yorumlarını dikkatealmaları, uygun yöntemlerle analiz etmeleri ve anlamlandırmaları gerekmektedir. Bubilgiler ışığında gerçekleştirilen çalışmanın temel amacı, büyük sosyal medya verilerindengüncel metin madenciliği yöntemleriyle otel işletmeleri açısından rekabetçi bir zekâoluşturulmasıdır. Uygulama alanı olarak Antalya bölgesinin seçilmesinin temel sebebi hemtemel bir cazibe merkezi olması, hem de Türkiye'nin turizm başkenti olarak kabuledilmesidir. Veriler, Tripadvisor platformundan crawler geliştirilerek otomatik olaraktoplanmıştır. Toplam yorum sayısı 212,435’tir. Duygu Analizi için; Lojistik Regresyon,Destek Vektör Makinesi ve Naive Bayes kullanılmıştır. Analiz sonucunda yorumlarının%80’inin olumlu, %20’sinin olumsuz olduğu bulunmuştur. Konu analizi sonucunda;Deneyim %26,70 ile birinci, Değer ve Eğlence %24,68 ile ikinci, Şikâyet %20,41 ile üçüncüsırada yer almaktadır. Diğer konular; %16,15 ile Temel Hizmetler ve %12,06 ile YapılacakŞeyler’dir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmİletişimBilgiBelge YönetimiİşletmeMetin Madenciliği ve Duygu Analizi Yöntemleri ile Sosyal Medya Verilerinden Rekabetçi Avantaj Elde Etme: Turizm Sektöründe Bir AraştırmaArticle33513223681018