Aytaş, GıyasettinKaplan, Kadır2025-01-062025-01-0620172147-1037https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/265296https://hdl.handle.net/20.500.14669/1042Bilim ve teknolojide yaşanan gelişmelere bağlı olarak okuma ve yazma kavramlarına yüklenen değerler üzerinde köklü değişimler meydana gelmiştir. Söz konusu değişimler, okuryazarlık kavramını beraberinde getirmiş ve okuryazarlığın, okuma- yazma bilmekten çok daha geniş kapsamlı bir alan olarak değerlendirilmesini gerekli kılmıştır. Buradan hareketle günümüzde okuryazarlık belli ve sınırlı bir alanın bilgisine ayrıntılı bir biçimde sahip olmak anlamına gelmektedir. Bu çalışmada yeni okuryazarlıklar olarak da adlandırılan okuryazarlık türleri ele alınmış ve bu okuryazarlık türlerinin oluşumuna zemin hazırlayan gelişmeler irdelenmiştir. Doğrudan medya okuryazarlığıyla bağlantılı olması nedeniyle görsel okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı, elektronik okuryazarlığı ve internet okuryazarlıkları üzerinde durularak adı geçen okuryazarlık türlerinin medya okuryazarlığı öğretimi açısından önemi açıklanmıştırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedya Okuryazarlığı Bağlamında Yeni OkuryazarlıklarArticle310229126529618