Kılıç, Mustafa2025-01-062025-01-0620161303-68312148-1776https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/205678https://hdl.handle.net/20.500.14669/982Gelişen yeni teknolojiler askerî sistemlerde kullanılan elektronik sistemlerin ısıl yüklerinin belirgin şekilde artmasına sebep olmaktadır. Böylece elektronik sistemlerin soğutulması için yeni teknikler kullanmak bir zorunluluk haline gelmektedir. Bu nedenle; bu çalışma havanın ve gözenekli (poros) plaka yüzeyinin terleme ile soğutma tekniği kullanılarak soğutulmasının incelenmesini hedeflemiştir. Dikdörtgen bir kanal içerisinde, havanın sıcak gaz akışı, suyun soğutucu olarak kullanıldığı bir durumda; havanın Reynolds sayısının (Re= 3035, 3200, 3300, 3580), hava giriş sıcaklığının (Thava= 47, 57, 67, 77 ºC) yerel plaka yüzey sıcaklığı ve gözenekli plaka ve sistem soğutma verimine etkileri sayısal ve deneysel olarak incelenmiştir. Doğrulanmış sayısal model olarak RNG k-? türbülans modeli kullanılmıştır. Reynolds sayısı arttıkça, plaka yüzey sıcaklığında artış ve gözenekli plaka soğutma veriminde ise bir düşüş olduğu gözlenmiştir. Reynolds sayısında % 15,2'lik bir artış, sistem soğutma veriminde % 6,9'luk bir düşüşe sebep olmuştur. Giriş hava sıcaklığının azaltılması yalnızca yüzey sıcaklığında önemli bir düşüşe sebep olmamış, aynı zamanda sistem soğutma veriminde de kısmi bir artışa sebep olmuşturtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessA New Cooling Technique for Military Systems; Transpiration CoolingArticle229120120567815