Gündüz, SelimKıral, Sevim Gülin2025-01-062025-01-0620201304-88801304-8899https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/384639https://hdl.handle.net/20.500.14669/1163Gelecek kavramı, her zaman risk ve belirsizliği bünyesinde barındıran bir kavramdır. Geleceğin tahmin edilmesiile birlikte belirsizlikler önemli ölçüde giderilerek istenilen sonuçlara yüksek olasılıkla ulaşılabilir. Gelecektahmin edilebilirse risk fırsata, fırsat ise kazanca dönüşebilir. Bu olgu siyasi partiler için de geçerli olup, sonucutahmin edilebilen olayların yönetilmesinin daha kolay olmasından dolayı, ileriye yönelik olarak yapılacak doğrutahminler ile parti ve seçim yönetim stratejileri güncellenip gelecek seçimlerde daha büyük başarılaryakalanabilir. Özellikle son yıllarda Markov zincirleri yardımı ile geleceğe yönelik tahminler yürütmekamacıyla yapılan çalışmalar oldukça yaygınlaşmıştır. Bu çalışmada da Markov zincirleri yöntemi kullanılarakseçmenlerin bir önceki seçimdeki parti tercihleri göz önünde alınarak gelecekte hangi partiyi tercih edeceklerinedair olasılıkları ve uzun vadede siyasi partilerin oy oranlarının tahmin edilmesi amaçlanmıştır. Zaman vemaliyet açısından imkânların kısıtlı olması sebebiyle çalışma evreni Adana ili ile sınırlı tutulmuştur. Adana’nınilçelerinin seçmen sayıları göz önünde bulundurularak örneklem büyüklükleri hesaplanmış ve bu doğrultudarasgele seçilen kişilere yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Ön kontrollerden geçen ve çalışmanın kısıtlarınauyan 2848 anketten elde edilen verilerle çalışma gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizleri neticesinde, Adana iliiçin Adalet ve Kalkınma Partisi seçmenin parti sadakatinin en yüksek olduğu (%87,06) ve uzun vadedeMilliyetçi Hareket Partisi ile Cumhuriyet Halk Partisinin gelecek seçimlerde diğer partilere oranla oyunu dahaçok arttıracağı görülmüştür. Ayrıca, çalışmada durağan durum olasılıklarından yola çıkılarak uzun vadedepartilerin güncel politikalarında değişiklik yapılmasına dair bir yol haritası da sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMARKOV ZİNCİRLERİ KULLANILARAK SEÇMEN TERCİHLERİNİN TAHMİN EDİLMESİArticle281127038463929