DSpace Repository

Use of English prepositions in L2 oral production

Show simple item record

dc.contributor.author Ordem, Eser
dc.date.accessioned 2021-06-15T08:46:17Z
dc.date.available 2021-06-15T08:46:17Z
dc.date.issued 2019-08
dc.identifier.citation Ördem, E . (2019). Use of English prepositions in L2 oral production . International Journal of Educational Spectrum , 1 (2) , 88-93 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijesacademic/issue/46915/599007 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-5870
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/998
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijesacademic/issue/46915/599007
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract How acquisition and use of prepositions in both first and second language studies is an enigma (Celce-Murcia, & Larsen-Freeman 1999; Boers & Demecheleer, 1998; Evans & Tyler, 2004). This study intends to examine the frequency of use of prepositions between native speakers of English and Turkish teachers of English. An elicitation task was used to record the oral production. A frog story, a picture-story book which has been often used in child language learning studies, was employed as an elicitation task. The study involved 11 participants, Turkish Teachers of English and native speakers of English. This paper attempted to find answers to: (1) whether there is a significant difference in using prepositions according to frequency of use of prepositions and (2) use of various verbs. The results show that there was a significant difference between the two groups in terms of frequency of use of prepositions and use of various verbs. tr_TR
dc.description.abstract Hem birinci hem de ikinci dil çalışmalarında edatların edinilmesi ve kullanılması bir problem olarak güncelliğini korumaktadır (Celce-Murcia ve Larsen-Freeman 1999; Boers ve Demecheleer, 1998; Evans ve Tyler, 2004). Bu çalışma, anadili İngilizce olan ve Türkçe İngilizce öğretmenleri arasındaki edatların kullanım sıklığını incelemeyi amaçlamaktadır. Sözlü üretimi kaydetmek için veri çıkarma tekniği kullanılmıştır. Çocuk dil öğrenim çalışmalarında sıklıkla kullanılan bir resimli hikâye kitabı olan kurbağa öyküsü, verileri ortaya çıkarmak için kullanılmıştır. Çalışmaya 11 Türkçe Öğretmeni ve anadili İngilizce olan bireyler katılmıştır. Bu makale, (1) edatların kullanım sıklığını ve (2) çeşitli fiillerin kullanım sıklığına göre edatların kullanımında önemli bir fark olup olmadığını analiz etmeyi hedeflemiştir. Sonuçlar, iki grup arasında edatların kullanım sıklığı ve çeşitli fiillerin kullanımında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Uluslararası Eğitim Spektrumu Dergisi / Ömer Gökhan ULUM tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 1 Issue: 2
dc.subject prepositions tr_TR
dc.subject English prepositions tr_TR
dc.subject oral production tr_TR
dc.subject acquisition tr_TR
dc.subject first and second language tr_TR
dc.subject İngilizce edatlar tr_TR
dc.subject sözlü üretim tr_TR
dc.subject birinci ve ikinci dil edinimi tr_TR
dc.title Use of English prepositions in L2 oral production tr_TR
dc.title.alternative İkinci dil sözlü üretiminde ingilizce edatlarin kullanimi tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account