DSpace Repository

Duygu analizi ve yapay sinir ağı kullanılarak envanter rotalama problemi için talep tahmini

Show simple item record

dc.contributor.author Boru Ipek, Asli
dc.contributor.author Dosdogru, Ayse Tugba
dc.contributor.author Erol, Rizvan
dc.date.accessioned 2021-05-26T09:55:56Z
dc.date.available 2021-05-26T09:55:56Z
dc.date.issued 2021-01
dc.identifier.citation Boru İpek, A , Dosdogru, A , Erol, R . (2021). Duygu analizi ve yapay sinir ağı kullanılarak envanter rotalama problemi için talep tahmini . Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 11 (1) , 126-134 . DOI: 10.17714/gumusfenbil.691428 tr_TR
dc.identifier.issn 2146-538X
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/944
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17714/gumusfenbil.691428
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Sosyal medya kullanıcılarının sayısı her geçen gün katlanarak artmaktadır. Bu gelişme, tedarik zincirinde iş zekasının ilerletilmesinde önemli fırsatlar sunduğu için araştırmacıları ve yöneticileri sosyal medya ve müşteri duygularını analiz etmeye teşvik etmektedir. Ancak, tedarik zinciri üyeleri günümüz iş dünyasında genel duyguları anlamakta zorlanmaktadır. Bu nedenle, tedarik zincirine değerli bilgiler sağlamak için çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Bu çalışmada, SentiStrength tek bir ürün ile ilgili müşteri yorumlarını analiz etmek için kullanılmaktadır. Daha sonra, SentiStrength'in çıktısı ve ürün talepleri, müşteri taleplerini tahmin etmek için Yapay Sinir Ağına beslenmiştir. Ardından, tahmin edilen müşteri talepleri kullanılarak envanter rotalama problemini çözmek için Baskılanamayan Sıralamalı Genetik Algoritma II (NSGA-II) tabanlı simülasyon optimizasyonu kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, duygu analizi içeren melez metodolojinin kullanımının envanter rotalama problemini başarılı bir şekilde analiz edebileceğini göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract Social media users have been growing exponentially in recent years. This growth has evoked researchers and manager to analyze the social media and customer sentiment because it offers significant opportunities to advance business intelligence in supply chain. However, supply chain members are struggling in understanding the general sentiments in today’s business world. Therefore, various methods are used to provide valuable insights in supply chain. In this paper, SentiStrength is used to analyze customer reviews related to one type of product. The output of SentiStrength and demands of the product are then fed into Artificial Neural Network to forecast the customer demands. After, nondominated sorting genetic algorithm II (NSGA-II) based simulation optimization is employed to solve the inventory routing problem using forecasted customer demands. The results of the study demonstrated that the use of hybrid methodology containing sentiment analysis can successfully analyze the inventory routing problem. en
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi / Gümüşhane Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2021;Volume: 11 Issue: 1
dc.subject Duygu analizi tr_TR
dc.subject Envanter rotalama problemi tr_TR
dc.subject Simülasyon optimizasyonu tr_TR
dc.subject Sentiment analysis tr_TR
dc.subject Inventory routing problem tr_TR
dc.subject Simulation optimization tr_TR
dc.title Duygu analizi ve yapay sinir ağı kullanılarak envanter rotalama problemi için talep tahmini tr_TR
dc.title.alternative Demand forecasting for inventory routing problem using artificial neural network and sentiment analysis tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account