dc.contributor.author |
Kurt, Kadir |
|
dc.contributor.author |
Turan, Aykut Hamit |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-06T10:52:33Z |
|
dc.date.available |
2021-05-06T10:52:33Z |
|
dc.date.issued |
2017-12 |
|
dc.identifier.citation |
Kurt, K , Turan, A . (2017). MOBİL BANKACILIK UYGULAMALARININ BENİMSENMESİNE YÖNELİK DAVRANIŞSAL NİYETLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . İşletme Bilimi Dergisi , 5 (3) , 25-58 . DOI: 10.22139/jobs.343053 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2148-0737 |
|
dc.identifier.uri |
http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/936 |
|
dc.identifier.uri |
https://doi.org/10.22139/jobs.343053 |
|
dc.description |
TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Amaç: Bu çalışmada, mobil bankacılık uygulamalarının benimsenme oranının oldukça yüksek seviyelerde olduğu Türkiye’de, bu olumlu tablonun oluşmasında etkisi olabilecek faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, çalışma kapsamında yürütülen anket çalışması, hali hazırda mobil bankacılık uygulamalarını kullanan bireylere uygulanmıştır.
Yöntem: Çalışmada nicel araştırma yöntemi tercih edilmiş, oluşturulan araştırma modelinde yer alan değişkenlere ait ifadeler beşli likert tipi ölçekler aracılığıyla anket formu şeklinde katılımcıların değerlendirmesine sunulmuştur. Eksik veya tutarsız anketler değerlendirme dışı bırakıldıktan sonra nihai olarak 280 anket değerlendirmeye alınmıştır.
Bulgular: Çalışmada, performans beklentisi, kolaylaştırıcı şartlar, kişisel yenilikçilik ve güven değişkenlerinin bireylerin mobil bankacılık uygulamalarının benimsenmesine yönelik davranışsal niyetlerini anlamlı bir şekilde etkilediği ortaya çıkartılmıştır. Çaba beklentisi ve sosyal etki değişkenlerinin ise niyet üzerinde anlamlı bir etkisi bulunamamıştır.
Sonuç: Kullanıcıların mobil bankacılık uygulamaları ile bankacılık işlemlerini daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirmeleri, uygulamaları kullanmak için gerekli bilgi ve imkânlara sahip olmaları, yeni teknolojileri deneme konusundaki isteklilikleri ve mobil bankacılığa duydukları güven, mobil bankacılık uygulamalarının benimsenmesini etkileyen en önemli faktörler olarak ön plana çıkmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Aim: This study aims to determine the factors that would affect the
adoption of mobile banking applications in Turkey, where the mobile
banking application has a high adoption rate. In this content, survey data
collection method has been used to collect data from the respondents who are mobile banking user.
Method: The methodology of this research is constructed as a quantitative analysis. Sentences, belonging to the variables by designed research model by Likert-type 5 point scales, are given by the survey form to the respondents. After incomplete or contradictory surveys are eliminated, 280 usable surveys have been retained.
Findings: In this study, it is found that “performance expectation”,
“facilitating conditions”, “personal innovativeness” and “trust” variables
significantly influence behavioral intentions of respondents’ adoption of
mobile banking applications. The behavioral intention, however, is not
affected by effort expectation and social influence.
Results: The most important factors influencing respondents’ adoption of
mobile banking applications are (1) Making efficient and fast processing of financial transaction by mobile banking application, (2) having necessary knowledge and resources to use the application, (3) willingness to try new technologies and (4) the trust to mobile banking. |
en |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İşletme Bilimi Dergisi = JOBS The Journal of Business Science / Sakarya Üniversitesi |
tr_TR |
dc.relation.ispartofseries |
2017;Volume: 5 Issue: 3 |
|
dc.subject |
Mobil bankacılık kabulü ve kullanımı |
tr_TR |
dc.subject |
Davranışsal niyet temelli teoriler |
tr_TR |
dc.subject |
Anket Çalışması |
tr_TR |
dc.subject |
Mobile banking acceptance and adoption |
tr_TR |
dc.subject |
behavioral intention based theories |
tr_TR |
dc.subject |
survey |
tr_TR |
dc.title |
MOBİL BANKACILIK UYGULAMALARININ BENİMSENMESİNE YÖNELİK DAVRANIŞSAL NİYETLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A STUDY ON DETERMINING BEHAVIORAL FACTORS INFLUENCING INTENTIONS TOWARDS MOBILE BANKING APPLICATIONS’ ACCEPTANCE |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |