DSpace Repository

MOBİL BANKACILIK UYGULAMALARININ BENİMSENMESİNE YÖNELİK DAVRANIŞSAL NİYETLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Show simple item record

dc.contributor.author Kurt, Kadir
dc.contributor.author Turan, Aykut Hamit
dc.date.accessioned 2021-05-06T10:52:33Z
dc.date.available 2021-05-06T10:52:33Z
dc.date.issued 2017-12
dc.identifier.citation Kurt, K , Turan, A . (2017). MOBİL BANKACILIK UYGULAMALARININ BENİMSENMESİNE YÖNELİK DAVRANIŞSAL NİYETLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . İşletme Bilimi Dergisi , 5 (3) , 25-58 . DOI: 10.22139/jobs.343053 tr_TR
dc.identifier.issn 2148-0737
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/936
dc.identifier.uri https://doi.org/10.22139/jobs.343053
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmada, mobil bankacılık uygulamalarının benimsenme oranının oldukça yüksek seviyelerde olduğu Türkiye’de, bu olumlu tablonun oluşmasında etkisi olabilecek faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, çalışma kapsamında yürütülen anket çalışması, hali hazırda mobil bankacılık uygulamalarını kullanan bireylere uygulanmıştır. Yöntem: Çalışmada nicel araştırma yöntemi tercih edilmiş, oluşturulan araştırma modelinde yer alan değişkenlere ait ifadeler beşli likert tipi ölçekler aracılığıyla anket formu şeklinde katılımcıların değerlendirmesine sunulmuştur. Eksik veya tutarsız anketler değerlendirme dışı bırakıldıktan sonra nihai olarak 280 anket değerlendirmeye alınmıştır. Bulgular: Çalışmada, performans beklentisi, kolaylaştırıcı şartlar, kişisel yenilikçilik ve güven değişkenlerinin bireylerin mobil bankacılık uygulamalarının benimsenmesine yönelik davranışsal niyetlerini anlamlı bir şekilde etkilediği ortaya çıkartılmıştır. Çaba beklentisi ve sosyal etki değişkenlerinin ise niyet üzerinde anlamlı bir etkisi bulunamamıştır. Sonuç: Kullanıcıların mobil bankacılık uygulamaları ile bankacılık işlemlerini daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirmeleri, uygulamaları kullanmak için gerekli bilgi ve imkânlara sahip olmaları, yeni teknolojileri deneme konusundaki isteklilikleri ve mobil bankacılığa duydukları güven, mobil bankacılık uygulamalarının benimsenmesini etkileyen en önemli faktörler olarak ön plana çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Aim: This study aims to determine the factors that would affect the adoption of mobile banking applications in Turkey, where the mobile banking application has a high adoption rate. In this content, survey data collection method has been used to collect data from the respondents who are mobile banking user. Method: The methodology of this research is constructed as a quantitative analysis. Sentences, belonging to the variables by designed research model by Likert-type 5 point scales, are given by the survey form to the respondents. After incomplete or contradictory surveys are eliminated, 280 usable surveys have been retained. Findings: In this study, it is found that “performance expectation”, “facilitating conditions”, “personal innovativeness” and “trust” variables significantly influence behavioral intentions of respondents’ adoption of mobile banking applications. The behavioral intention, however, is not affected by effort expectation and social influence. Results: The most important factors influencing respondents’ adoption of mobile banking applications are (1) Making efficient and fast processing of financial transaction by mobile banking application, (2) having necessary knowledge and resources to use the application, (3) willingness to try new technologies and (4) the trust to mobile banking. en
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İşletme Bilimi Dergisi = JOBS The Journal of Business Science / Sakarya Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2017;Volume: 5 Issue: 3
dc.subject Mobil bankacılık kabulü ve kullanımı tr_TR
dc.subject Davranışsal niyet temelli teoriler tr_TR
dc.subject Anket Çalışması tr_TR
dc.subject Mobile banking acceptance and adoption tr_TR
dc.subject behavioral intention based theories tr_TR
dc.subject survey tr_TR
dc.title MOBİL BANKACILIK UYGULAMALARININ BENİMSENMESİNE YÖNELİK DAVRANIŞSAL NİYETLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA tr_TR
dc.title.alternative A STUDY ON DETERMINING BEHAVIORAL FACTORS INFLUENCING INTENTIONS TOWARDS MOBILE BANKING APPLICATIONS’ ACCEPTANCE tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account