DSpace Repository

Silindir Etrafındaki Kararsız Akışın Farklı Türbülans Modelleri ile Sayısal Olarak İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Karasu, Ilyas
dc.date.accessioned 2020-09-18T11:28:40Z
dc.date.available 2020-09-18T11:28:40Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Karasu, İ . (2019). Silindir Etrafındaki Kararsız Akışın Farklı Türbülans Modelleri ile Sayısal Olarak İncelenmesi . Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , 6 (1) , 77-84 . DOI: 10.35193/bseufbd.560925 tr_TR
dc.identifier.issn 2458-7575
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/904
dc.identifier.uri https://doi.org/10.35193/bseufbd.560925
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, kritik altı olan 5000 Reynolds sayısında silindir etrafındaki kararsız akış farklı türbülans modelleri ile sayısal olarak incelenmiş ve bu modellerin performansları test edilmiştir. Çalışmada, aynı şartlarda aynı ağ yapısında türbülans modelleri olarak LES, k-ω tabanlı DES, k-ε Realizable ve k-kL-ω transition modelleri kullanılmıştır. Benzeşimlerden elde edilen sayısal ortalama akış yapısı, sürükleme kuvvet katsayısı ve Strouhal sayısı sonuçları, literatürden benzer şartlarda yapılan bir deneysel çalışmanın sonuçlarıyla kıyaslanmıştır. İncelenen parametreleri LES ve DES modelleri düşük hata ile tahmin etmiştir. Diğer modellerden k-kL-ω transition modeli sadece Strouhal sayısını iyi sonuç verirken, k-ε Realizable modeli akış yapısını k-kL-ω transition modeline göre daha iyi verse de Strouhal sayısı ve sürüklenme katsayısı değerini daha yüksek hata ile vermiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, a numerical investigation on the unsteady flow over a circular cylinder using various turbulence models at a sub-critical Reynolds number 5000 were conducted and performances of those models were assessed. The LES, k-ω based DES, k-ε Realizable and k-kL-ω transition models were used as the same grid structure and turbulence models under the same flow conditions. Numerical results on the mean flow structures, drag force coefficients, Strouhal numbers were compared with an experimental study in the literature which performed at similar flow conditions. The LES and DES models were predicted these parameters with very low errors. While the prediction of k-kL-ω transition model on the Strouhal number agrees well with experiments, predictions on the other parameters do not agree well. However, prediction of the k-ε Realizable model on the mean flow structure is better than k-kL-ω transition model, this model predicted drag coefficient and Strouhal number with high error.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi / Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 6 Issue: 1
dc.subject Kararsız Akış tr_TR
dc.subject Küt Cisim tr_TR
dc.subject Kritik altı Reynolds Sayısı tr_TR
dc.subject Türbülans Modeli tr_TR
dc.subject Unsteady Flow tr_TR
dc.subject Bluff Body tr_TR
dc.subject Subcritical Reynolds Number tr_TR
dc.subject Turbulence Model tr_TR
dc.title Silindir Etrafındaki Kararsız Akışın Farklı Türbülans Modelleri ile Sayısal Olarak İncelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Numerical Investigation of Unsteady Flow around the Circular Cylinder with Different Turbulence Models tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account