Bu çalışma bir yanıyla Türk tekstil sanayiinde yaşanan dönüşüm kurumsal mantık perspektifinden araştırmayı öte yandan da kurumsal mantıkların içselleştirilmesi, stratejik pratikler ve örgütsel performans arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Türk tesktil sanayiinde nitel araştırma teknikleri kullanılarak görgül bir çalışma yapılmıştır. Doküman incelemeleri ve görüşmeler yoluyla toplanan verilerin analizi kurumsal mantıkların melezleşmesi ile stratejik pratiklerin melezleşmesi arasında doğrusal bir bağlantı olmadığını göstermiştir. Araştırma bulguları kurumsal mantıkların melezleşmesiyle, stratejik pratiklerin melezleşmediğini bunun aksine seçici bağlanma (Pache ve Santos, 2013) mekanizmasının kullanılabildiğini ortaya koymuştur. Araştırma bulguları, kurumsal mantıkların benimsenmesinde ve stratejik pratiklerin biçimlendirilmesinde uyulacak kurumsal mantık türünün hayatta kalabilmede önemli olduğuna işaret etmektedir.
This study aims to investigate the transformation of the Turkish textile industry through the institutional logic perspective. On the other hand, this study aims to find out the relationship between internalization of the institutional logic, strategic practices, and organizational performance. In accordance with these purposes, the ampirical research has been performed through the usage of qualitative research techniques. The analysis of
document examinations as well as the interview notes showed that there was no linear relationship between the hybridization of institutional logic and hybridization of strategic practices. Research findings revealed that the hybridization of institutional logic didn’t hybridize to strategic practices, but that selective coupling (Pache and Santos, 2013) mechanism could be used. Research findings indicate that the type of institutional logic to be followed in adopting institutional logic and shaping strategic practices is important in survival.