DSpace Repository

SPA Ziyaretçilerini Motive Eden Unsurların Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Topsakal, Yunus
dc.contributor.author Celik Caylak, Pinar
dc.date.accessioned 2020-09-10T08:44:13Z
dc.date.available 2020-09-10T08:44:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation TOPSAKAL Y,ÇAYLAK P. Ç (2019). SPA Ziyaretçilerini Motive Eden Unsurların Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 236 - 244. Doi: 10.26677/TR1010.2019.157 tr_TR
dc.identifier.issn 2587-0890
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/880
dc.identifier.uri https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.157
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Günümüzde SPA (salus per aqua) sektörü kentleşme, gürültü, hava kirliliği, stres ve hızlı yaşlanma gibi nedenlerden dolayı büyümeye başlamıştır. Çünkü ziyaretçiler tatil esnasında zihnen ve bedenen rahatlamak, dinlenmek ve tedavi amacıyla konakladıkları tesislerde sunulan SPA hizmetlerinden yararlanmaktadır. Fakat ziyaretçileri SPA hizmeti almak için motive eden unsurlar ve beklentiler yaş gibi demografik özelliklere göre farklılaşabilmektedir. Bundan dolayı, konaklama tesislerinde sunulan SPA hizmetlerinin emtialaşmadan kurtulup farklılaşması gerekmektedir. SPA sektörü büyümesine rağmen, literatürde bu pazarı daha iyi anlamak için çok kısıtlı çalışma yapılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, ziyaretçilerin tatil esnasında otel SPA deneyimlemeye motive eden unsurların yerli ziyaretçi, yabancı ziyaretçi ve yaş gibi demografik özelliklere göre belirlenmesidir. Çalışmada SPA deneyimi için motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Veriler Mayıs 2018’de Antalya’da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel SPA’sı kullanan ziyaretçilere gönüllülük esasına göre uygulanan anket ile toplanmıştır. Toplam 140 anket çalışmada kullanılmıştır. Sonuçlara göre en yüksek algıya sahip olan ifade ‘ruhsal refahlık aramak’ ifadesiyken, en az algıya sahip ifade ise ‘modaya uygun biri olarak görülmek’ ifadesidir. Son olarak bulgular temelinde uygulamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Abstract:Nowadays, the SPA (salus per aqua) sector has started to grow due to rapid urbanization, noise pollution, air pollution, stress and aging. During the holidays, visitors benefit from SPA services offered in the facilities where they stay to relax and treatment. However, the factors that motivate visitors to buy SPA services and visitors expectations can vary according to demographic characteristics such as age. Therefore, SPA services offered at the accommodation facilities should be differentiated from the similar products. Despite the growth of the SPA sector, limited study has been done in the literature to better understand this market. In this context, the aim of the study is to determine the factors that motivate visitors to experience the hotel SPA during the holidays according to demographic characteristics such as local visitors, foreign visitors and ages. Motivational scale was used to measure SPA experience. The data were collected by a survey that conducted on a voluntary basis in May 2018 in Antalya. A total of 140 questionnaires were used in the study. According to the results, the expression with the highest perception is ‘seeking spiritual prosperity’, while the least perception is ‘to be seen as fashionable place’ Finally, practical suggestions were made on the basis of the findings.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Türk Turizm Araştırmaları Dergisi / Yüksel ÖZTÜRK tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 3 Issue: 3
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm tr_TR
dc.subject SPA tr_TR
dc.subject Ziyaretçi Motivasyonu tr_TR
dc.subject Otel tr_TR
dc.subject Antalya tr_TR
dc.subject Visitor Motivation tr_TR
dc.subject Hotel tr_TR
dc.title SPA Ziyaretçilerini Motive Eden Unsurların Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation the Motivating Factors of the SPA Visitors by Demographic Characteristics tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account