DSpace Repository

B1 Düzeyindeki Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında Metinler Arası Fotoğraf Aşamalılığı

Show simple item record

dc.contributor.author Cekici, Yunus Emre
dc.date.accessioned 2020-06-24T11:53:01Z
dc.date.available 2020-06-24T11:53:01Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation ÇEKİCİ, Y . (2018). B1 Düzeyindeki Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında Metinler Arası Fotoğraf Aşamalılığı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 31 () , 205-220 . DOI: 10.19171/uefad.430170 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-6788
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/812
dc.identifier.uri https://doi.org/10.19171/uefad.430170
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Yabancı dil ders kitapları, farklı türlerde metinlerden oluşur. Çünkü farklı metinler, farklı dil yapıları ve iletişim olanakları içerir. Bu ders kitaplarındaki metin türlerinden biri de fotoğraflardır. Günümüz dilbiliminde fotoğraf, bir metin türü olarak kabul edilmektedir. Çünkü fotoğraf da, diğer metin türleri gibi iletişimsel bir işlev taşımakta ve bir ileti içermektedir. Bu nedenle fotoğraflar metinsel yöntemlerle incelenebilir. Bu çalışmanın amacı, Yedi İklim Türkçe (Yunus Emre Enstitüsü) ders kitaplarındaki metinlerin, metinler arası aşamalılığını belirlemektir. Bu amaçla, B1 seviyesindeki ders kitaplarında yer alan fotoğraflar incelenmiştir. Metinler arasılık, bu çalışmanın odağını oluşturmaktadır. Betimsel nitelikteki bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış gözlem formuyla toplanmıştır. Bulgular, fotoğraflar aracılığıyla yorumlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Foreign language textbooks contain texts of different genres. Becausedifferent texts contains different language structures and communicationpossibilities. One of the text types included in these textbooks is also the photo.Intoday's linguistics, photography is accepted as a text. Because photography has acommunicative function like other text types. In addition, photographs, like othertypes of text, have a message. Therefore, photographs can be examined with textualmethods. The aim of this research is to try to describe the intertextual progressivityof texts in Yedi İklim Türkçe (Yunus Emre Enstitüsü) textbooks. For this purpose,photographs in textbooks at level B1 have been examined. Photography is the objectof research in this study, and intertextuality is the focus of this study. In this studywhich has descriptive nature, document analysis method is used. Semi-structuredobservation form was used when data were collected. The findings were interpretedthrough photographs.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Uludağ Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2018;Volume: 31 Issue: Özel Sayı
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject Eğitim, Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.subject Ders Kitapları tr_TR
dc.subject Metinler Arasılık tr_TR
dc.subject Aşamalılık tr_TR
dc.subject Fotoğraf tr_TR
dc.subject Textbooks tr_TR
dc.subject Intertextuality tr_TR
dc.subject progressivity tr_TR
dc.subject photo tr_TR
dc.title B1 Düzeyindeki Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında Metinler Arası Fotoğraf Aşamalılığı tr_TR
dc.title.alternative Intertextual Progressıvıty of Photos ın Yedi İklim Türkçe Textbooks at Level B1 tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account