DSpace Repository

COMPARISON OF TRAFFIC DENSITIES AT DIFFERENT SIGNALIZATION TIMINGS IN ROUNDABOUTS

Show simple item record

dc.contributor.author Uludamar, Erinc
dc.contributor.author Tuccar, Gokhan
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:27:14Z
dc.date.available 2020-03-19T12:27:14Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation ULUDAMAR, E., TÜCCAR, G., (2018). COMPARISON OF TRAFFIC DENSITIES AT DIFFERENT SIGNALIZATION TIMINGS IN ROUNDABOUTS. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 7(1), 217-223. Doi:10.28948/ngumuh.386593 tr_TR
dc.identifier.issn 2564-6605
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/800
dc.identifier.uri https://dx.doi.org/10.28948/ngumuh.386593
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract The increasing number of vehicles triggers traffic jam which is one of the most important problems that occursin crowded cities. Signalization timing has a crucial role in controlling traffic flow and decreasing loss of time incity traffic. In order to reduce queue length and vehicle delays in traffic, the estimation of traffic concentration atdifferent signalization timings plays an important role. Traffic simulation tools such as RODEL, SIDRA, andVISSIM are used to understand the behavior of vehicles in traffic. In this study, VISSIM program was used todemonstrate queue lengths, vehicle delays and vehicular emission formations in a roundabout at differentsignalization timings. The study has been evaluated on a real case study to verify the differences between currentand proposed states. A roundabout in Adana (Turkey) was selected which is located at the city center with oversaturated traffic density for a case study. The model indicated that increment of the green time period of thesouth road from 22 seconds to 28 seconds resulted in improved queue lengths, vehicle delays and emissionformations of the vehicles which were around the roundabout. tr_TR
dc.description.abstract Artan araç sayısı kalabalık şehirlerde oluşan en önemli problemlerden biri olan trafik sıkışıklığınıtetiklemektedir. Sinyalizasyon zamanlaması trafik akış kontrolünde ve şehir trafiğinde kaybedilen zamanınazalmasında çok önemli bir rol üstlenmektedir. Kuyruk uzunluğunu ve trafikteki araç gecikmelerini azaltmakiçin farklı sinyalizasyon zamanlamalarındaki trafik yoğunluğunun tahmini önemli bir rol oynamaktadır. RODEL,SIDRA ve VISSIM gibi trafik simülasyon programları araçların trafikteki davranışlarını anlamak içinkullanılmaktadır. Bu çalışmada, VISSIM programı değişik sinyalizasyon zamanlamalarında döner kavşaketrafında oluşan kuyruk uzunluğu, araç gecikmesi ve araç emisyon oluşumunu göstermek için kullanılmıştır.Çalışma, mevcut ve önerilen durum arasındaki farkları doğrulamak için gerçek bir durum çalışması üzerindedeğerlendirildi. Durum çalışması için Adana (Türkiye) şehir merkezinde yer alan, aşırı trafik yoğunluğu bulunanbir döner kavşak seçilmiştir. Model, güney yolunun yeşil ışık periyodunun 22 saniyeden 28 saniyeyeyükselmesinin, kavşak etrafında yer alan araçların kuyruk uzunluğunu, araçların gecikmesini ve araç emisyonoluşumlarını iyileştirdiğini gösterdi.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi / Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2018;Volume 7 Issue 1
dc.subject Optimization tr_TR
dc.subject traffic signalization tr_TR
dc.subject VISSIM tr_TR
dc.subject emission tr_TR
dc.subject Optimizasyon tr_TR
dc.subject trafik sinyalizasyonu tr_TR
dc.subject emisyon tr_TR
dc.title COMPARISON OF TRAFFIC DENSITIES AT DIFFERENT SIGNALIZATION TIMINGS IN ROUNDABOUTS tr_TR
dc.title.alternative DÖNER KAVŞAKLARDA FARKLI SİNYALİZASYON ZAMANLAMASINDAKİ TRAFİK YOĞUNLUĞUNUN KARŞILAŞTIRILMASI tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account