Gelişen teknoloji ekonomi alanında da yenilikleri beraberinde getirmiştir. Elektronik ticaret devrimi ticarifaaliyetlere farklı bir boyut kazandırmaktadır. Aynı zamanda dijital ortamda açılan bir mağazanın tüm yeryüzünüpotansiyel satış alanı olarak kullanmasına imkân vermektedir. E-ticaret dünyasında başarılı olabilmek içinöncesinde ele alınması gereken konular vardır. Bu konulardan bir tanesi de pazar araştırması ve analizlerdir.Pazar araştırması ve analizlerin doğru bir şekilde yapılması başarıya ulaşma konusunda hayati bir önemtaşımaktadır. Bu çalışmada pazar araştırmasının elektronik ticaretteki önemi vurgulanmış, pazar araştırmasıyöntemleri açıklanmıştır. Ayrıca elektronik ticaret için uygulanabilecek SWOT analizi ile ilgili bilgi verilmiş veelektronik ticaret kavramının SWOT analizi bir tablo yardımı ile çıkarılmaya çalışılmıştır.
Growing technology brings innovation in the field of economy. The e-commerce revolution gives adifferent dimension to commercial activities. Also, it allows the digital store to use the whole earth surface as apotential sales area. In order to be successful in the e-commerce world, there are issues that need to be addressed inadvance. One of these issues is market research. Properly conducting a market research is vital to achieve success. Inthis study, the importance of market research in electronic commerce is highlighted and market research methods areexplained. In addition, information on SWOT analysis, which can be applied to electronic commerce, is provided andSWOT analysis of electronic commerce concept has tried to be extracted with the aid of a table.