DSpace Repository

Öğrenci Verilerinin Korunması: Fatih Projesi Işığında Teknik Değerlendirme

Show simple item record

dc.contributor.author Inan, Ali
dc.contributor.author Nergiz, Mehmet Ercan
dc.contributor.author Saygin, Yucel
dc.date.accessioned 2020-03-09T07:49:15Z
dc.date.available 2020-03-09T07:49:15Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation İNAN, A , NERGİZ, M , SAYGIN, Y . (2017). Öğrenci Verilerinin Korunması: Fatih Projesi Işığında Teknik Değerlendirme. Bilişim Teknolojileri Dergisi , 10 (1) , 67-0 . DOI: 10.17671/btd.93204. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gazibtd/issue/27536/289676 tr_TR
dc.identifier.issn 1307-9697
dc.identifier.issn 2147-0715
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/778
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/gazibtd/issue/27536/289676
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Mahremiyet temel bir insan hakkıdır ve 2010 tarihinde yapılan Anayasa değişikliğiyle Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için güvence altına alınmıştır. Mahremiyet, 7 Nisan 2016 tarihinde Resmi Gazete'de yayınlanan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile korunmaktadır. Bu kanun ile beraber hem özel sektör hem de kamu kurumlarında veri koruması konusunun tartışmaya açılması beklenmektedir. Öte yandan ülkemizce eğitim alanında e-Okul ile başlayıp FATİH projesi ile çok daha kapsamlı hale gelen dijital dönüşüm projeleri halen devam etmektedir. Avrupa Birliği'nde bu tarz büyük çaplı projelere başlanmadan önce mahremiyet etki değerlendirmesi yapılması zorunludur. Projelerin tasarım ve uygulanma aşaması ise bu etki değerlendirmeleri dikkate alınarak gerçekleştirilmektedir. Bu makalenin amacı FATİH projesi göz önüne alınarak öğrenci verilerinin korunması ile ilgili teknik hususların değerlendirilmesidir. Bu bakımdan Türkiye'de yazarların bilgisi dahilinde ilk kez yapılan bu çalışmanın ileride farklı sektörlerde benzer çalışmalara vesile olup ışık tutması ümit edilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Privacy is a fundamental human right that has been coined in the Turkish Constitution since the 2010 amendment. Privacy is protected through Turkey’s recent Personal Data Protection Law, published in the Official Gazette of the Turkish Republic on April 7th, 2016. With this new law, it is expected that discussions on data protection will increase in Turkey, in both private and public sectors. In the meanwhile, large scale educational e-transformation projects are in progress in Turkey such as the e-School project and the much more comprehensive FATİH project. In the European Union deployment of such large-scale IT projects is preceded by an obligatory privacy impact assessment. Furthermore, design and implementation phases of such projects are carried out in the light of these privacy impact assessment studies. The aim of this article is to investigate and report the data protection issues for students from a technical perspective in the context of the FATİH project. To the best of our knowledge, this is the first study in Turkey of its kind, and we hope that this work will initiate and shed light on further similar studies.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bilişim Teknolojileri Dergisi / Gazi Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2017;Volume: 10 Issue: 1
dc.subject Fen tr_TR
dc.subject Mühendislik tr_TR
dc.subject Bilgisayar Bilimleri tr_TR
dc.subject Bilgi Sistemleri tr_TR
dc.subject mahremiyet tr_TR
dc.subject veri analitiği tr_TR
dc.subject bulut bilişim tr_TR
dc.subject FATİH projesi tr_TR
dc.subject privacy tr_TR
dc.subject data analytics tr_TR
dc.subject cloud computing tr_TR
dc.subject FATİH project tr_TR
dc.title Öğrenci Verilerinin Korunması: Fatih Projesi Işığında Teknik Değerlendirme tr_TR
dc.title.alternative Student Data Protection: A Technical Assessment in the Context of the Fatih Project tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account