DSpace Repository

Bir Ürün Olarak Patent ve Patent Pazarlarındaki Aracılar

Show simple item record

dc.contributor.author Penpece, Dilek
dc.contributor.author Gugercin, Utku
dc.date.accessioned 2020-02-20T06:40:43Z
dc.date.available 2020-02-20T06:40:43Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation PENPECE, D., GÜĞERÇİN, U., (2014). Bir Ürün Olarak Patent ve Patent Pazarlarındaki Aracılar. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, 51(589), 21-36. tr_TR
dc.identifier.issn 1307-7112
dc.identifier.issn 2667-6907
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/712
dc.identifier.uri http://www.ekonomikyorumlar.com.tr/sayi/589
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Ülkelerin ekonomik kalkınmaları, günümüzde bilginin değere dönüşüm sürecinde önemli bir rol oynayan yeniliğin ticari değer yaratması ile sağlanabilir. Bu kapsamda yeniliğin göstergelerinden biri olan patentler, tescil işlemlerinin ardından bir hakka, bu haklar ise alım satıma konu olabilecek bir ürüne dönüşmektedir. Patent başvurularında ve patent tescil sayılarında dünyada olduğu gibi Türkiye’de de artış görülmektedir. Büyük firmaların baskın olduğu patent pazarlarında, patent savaşları başlamış ve pazarın büyüklüğü artmış, dolayısıyla aracıların rolü çok daha önem kazanmıştır. Çalışmanın amacı, patent pazarlarında karşılaşılan aracıların bir bütün olarak ortaya konulmasıdır. Literatür taraması sonucunda ulaşılan kaynaklardaki bütün patent aracıları şekillendirilerek bir bütün oluşturulmaya çalışılmıştır. Patent pazarlarında faaliyette bulunan aracılar: üniversiteler, teknoloji firmaları, patent broker’ları, patent havuzları, üretmeyen teşekküller ve patent toplayıcıları’dır. Today, development of national economies can be achieved by creating com- mercial value that is driven by innovation, which plays an important role in the transformation process of knowledge to value. Patents, which are among the in- dicators of innovation, transform into rights subsequent to registration. In the end, these rights become products available for purchase and sale. Patent appli- cation and registration numbers in Turkey gradually increased in recent years si- milar to world statistics. The growing patent markets, dominated by giant firms, became battlefields; consequently the role of the intermediaries came into promi- nence. The purpose of the study is to shed light on the intermediaries as a who- le in the patent market. In this context six type of intermediaries discussed in the relevant literature, which are universities, technological firms, patent brokers, pa- tent pools, non-practicing entities and patent aggregators, are explained. tr_TR
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi / İstanbul Okan Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2014;Volume: 51 Issue: 589
dc.subject Patent tr_TR
dc.subject Patent pazarları tr_TR
dc.subject Patent pazarları aracıları tr_TR
dc.subject Patent market tr_TR
dc.subject Intermediaries in the patent market tr_TR
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject İşletme Finans tr_TR
dc.subject İktisat tr_TR
dc.title Bir Ürün Olarak Patent ve Patent Pazarlarındaki Aracılar tr_TR
dc.title.alternative Patent as a Product and Intermediaries in the Patent Market tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account