DSpace Repository

Examining the Impact of Vocabulary Strategy Training on Adult EFL Students

Show simple item record

dc.contributor.author Aktekin, Nafiye Cigdem
dc.contributor.author Guven, Selvin
dc.date.accessioned 2020-02-11T11:49:51Z
dc.date.available 2020-02-11T11:49:51Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation AKTEKİN, N , GÜVEN, S . (2013). Examining the Impact of Vocabulary Strategy Training on Adult EFL Students. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 9 (2) , 339-352 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17383/181628 tr_TR
dc.identifier.issn 1305-5429
dc.identifier.issn 1306-7850
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/704
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17383/181628
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract This study aimed to examine the effectiveness of strategy instruction in vocabulary learning. To reach the goal of the study, 70 elementary level EFL learners at the Preparatory School of Mersin University were assigned as study and control groups. At the first stage of the study, through a Vocabulary Strategy Frequency Survey (Cohen, Oxford & Chi, 2002) and Taxonomy (Schmitt, 1997), conscious and/or unconscious use of vocabulary learning strategies in both groups was investigated. The study group received instruction on vocabulary learning strategies which was embedded to the course-book through a 10-week period. For the next stage, it was aimed to raise the teachers’ awareness of vocabulary strategy learning; therefore, discussion and feedback sessions were planned. For the follow-up stage of the study, 10 of the participant students who were then second grade medical students were interviewed in order to investigate the effects of strategy training after 2 academic years. Interviewees were asked about their opinions on strategy use during this period. The findings indicated that vocabulary strategy training can help students to learn and store more vocabulary. Bu çalışma kelime öğreniminde strateji kullanımının etkisini ölçmek için yapılmıştır. Bu amaçla, Mersin Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulundan 70 başlangıç düzey yabancı dil öğrencisi çalışma ve kontrol grubu olarak seçilmişlerdir. İlk olarak, kelime stratejisi sıklık anketi (Cohen, Oxford & Chi, 2002) ve taksonomisi (Schmitt, 1997) ile her iki grubun bilinçli ve/veya bilinçdışı kullandıkları stratejiler araştırılmıştır. Çalışma grubu ders kitaplarına uygun olarak düzenlenmiş etkinliklerle kelime öğrenim stratejileri üzerine 10 haftalık bir eğitim almıştır. Diğer yandan çalışmada, öğretmenlerin de kelime öğrenimi stratejileri konusunda bilinçlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla toplantılar planlanmış; bu toplantılarda fikir alışverişinde bulunulmuş, çalışmanın gidişatı ve sonuçları konusunda bilgi verilmiştir. Çalışmanın son aşaması, strateji eğitiminin uzun vadede etkisini ölçmeyi hedeflemiştir. Bu amaçla iki yıl sonra Tıp Fakültesi 2. sınıf olan 10 çalışma grubu üyesi öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Öğrencilerin geçen süre boyunca strateji kullanımı konusundaki düşünceleri sorgulanmıştır. Çalışmanın sonuçları, kelime strateji eğitiminin öğrencilerin daha fazla kelime öğrenmesine ve akılda tutmasına katkıda bulunabileceğini göstermektedir. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Mersin Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2013;Volume: 9 Issue: 2
dc.subject Sosyal tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.subject language learning strategies tr_TR
dc.subject vocabulary learning strategies tr_TR
dc.subject strategy training tr_TR
dc.subject adult EFL learners tr_TR
dc.subject dil öğrenme stratejileri tr_TR
dc.subject kelime öğrenme stratejileri tr_TR
dc.subject strateji eğitimi tr_TR
dc.subject yetişkin yabancı dil öğrencileri tr_TR
dc.title Examining the Impact of Vocabulary Strategy Training on Adult EFL Students tr_TR
dc.title.alternative Kelime Strateji Eğitiminin İngilizce Öğrenen Yetişkin Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin Araştırılması tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account