DSpace Repository

Türkiye’yi Ziyaret Eden Rus Turistlerin Destinasyon İmaj Algılamaları ve Hatırlanabilir Turizm Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Ersoy, Mucahit
dc.contributor.author Tugal, Fatma Nur
dc.date.accessioned 2019-12-05T10:32:47Z
dc.date.available 2019-12-05T10:32:47Z
dc.date.issued 2018-12
dc.identifier.citation Ersoy, M , Tuğal, F . (2018). Türkiye’yi Ziyaret Eden Rus Turistlerin Destinasyon İmaj Algılamaları ve Hatırlanabilir Turizm Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma. Artıbilim: Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 1 (2) , 64-78. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/artibilimsosyal/issue/41812/507716 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-8098
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/662
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/artibilimsosyal/issue/41812/507716
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract İçinde bulunulan çağda destinasyonlar, olumlu imaj oluşturma yarışı içine girmekte ve bölgeye daha fazla turist çekmeye çalışmaktadırlar. Turistler ise, tatillerini geçirecekleri yere karar verirken o destinasyona ilişkin sahip oldukları imaj önemli rol oynamakta ve onların devamında oluşabilecek turizm deneyimlerini etkileyebilmektedir. Bu bakış açısından yola çıkarak çalışmanın amacı, Türkiye’yi ziyaret eden Rus turistlerin destinasyon imaj algılarını ve hatırlanabilir turizm deneyimlerini saptayabilmenin yanı sıra iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evreni 2014 yılında Antalya’da konaklayan Rus turistler olarak belirlenmiştir. Çalışma kapsamında anket tekniği kullanılmış ve evren içerisinden alınan örneklem ile Türkiye’de Antalya bölgesini ziyaret etmiş toplamda 412 Rus turiste uygulanmıştır. Çalışma verilerinin analizinde, demografik çıktılar için betimsel istatistiklerden faydalanılırken değişkenler arasındaki ilişkinin ortaya konulmasında ise ilişkisel testlerden yararlanılmıştır. Araştırmada Türkiye’nin destinasyon imajının ve hatırlanabilir turizm deneyiminin belirlenmesi çerçevesinde “olumlu” olarak tanımlanabilecek bir sonuca ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların vermiş oldukları cevaplar neticesinde ortalama ile standart sapma tabloları yapılmış, hatırlanabilir turizm deneyimleri ile destinasyon imaj algıları arasında pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre, turistlerin sahip oldukları destinasyon imaj algıları ve hatırlanabilir turizm deneyimleri yaşları, medeni durumları ve eğitim durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study, to determine the Russian tourists who visit Turkey destination image perception and the tourism experience to remember. The scope of study were used the survey technique and were selected Russian tourists who have been travelled to Turkey before (n=412). Research in the framework of the determination of Turkey’s destination image perception and the tourism experience was found positive as a coclusion has been reached. As a result of the answers given by the participants was made avarege and standart deviation tables and was found positive relationship destination image perception with tourism experience. According to the study the tourist destination image perceptions diffirence towards tourists’ age, marial status, educational status, types of hotels and tourism experience diffirence towards tourists’ age, marial status, educational status, types of hotels, purpose of travel.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Artıbilim: Adana Science and Technology University Journal of Social Science / Adana Science and Technology University tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2018;Volume: 1 Issue: 2
dc.subject Destination Image tr_TR
dc.subject Memoriable Tourism Experience
dc.subject Russian Tourists
dc.title Türkiye’yi Ziyaret Eden Rus Turistlerin Destinasyon İmaj Algılamaları ve Hatırlanabilir Turizm Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma tr_TR
dc.title.alternative A Research on Memorable Tourism Experience and Destination Image Perceptions of Russian Tourists Visited Turkey
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account