DSpace Repository

Üniversite Öğrencilerinde Motivasyon Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Yilmaz, Selin
dc.date.accessioned 2019-12-04T11:20:53Z
dc.date.available 2019-12-04T11:20:53Z
dc.date.issued 2018-07
dc.identifier.citation YILMAZ, S . (2018). Üniversite Öğrencilerinde Motivasyon Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Artıbilim: Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 1 (1) , 1-20. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/artibilimsosyal/issue/38107/441261 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-8098
dc.identifier.uri http://openaccess.adanabtu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/650
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/artibilimsosyal/issue/38107/441261
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Öz-Belirleme Kuramı’nı model alan bir motivasyon ölçeğini literatüre kazandırmaktır. Bu doğrultuda çeşitli üniversitelerde öğrenim gören 202 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Üniversite Öğrencilerinde Motivasyon Ölçeği (ÜÖMÖ), içsel motivasyon, dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk boyutlarını kapsayan 26 maddeden oluşmaktadır. Varimax rotasyonu ile yapılan faktör analizi sonucu ölçeğin üç ana faktörü karşıladığı görülmüştür. Ayrıca ölçeğin iç tutarlık katsayısı ve test-tekrar test güvenirlik katsayısının da yüksek olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, ölçeğin ölçüt bağıntılı geçerliğine bakmak için Akademik Motivasyon Ölçeği (AMÖ) ölçüt olarak kullanılmıştır. Korelasyon analizlerinin sonuçları, ÜÖMÖ ve AMÖ alt ölçeklerinin ve toplam puanlarının anlamlı düzeyde korelasyon gösterdiğini göstermiştir. Son olarak, ÜÖMÖ faktörleri cinsiyet açısından karşılaştırıldığında, erkeklerin kadınlara göre daha yüksek motivasyonsuzluk puanına sahip oldukları görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the present study was to provide to literature a motivation scale based on the Self-Determination Theory. For this aim, 202 university students studying at various university participated in the research. Motivation Scale for University Students (MSUS) was composed of 26 items including internal motivation, external motivation and amotivation dimensions. Factor analysis with Varimax rotation indicated that the scale consisted of three main factor. Besides, the internal consistency coefficient of the scale and the test-retest reliability coefficient were found to be high. In addition, the Academic Motivation Scale (AMS) was used as a criterion to investigate the criterion-related validity of the scale. Results of the correlation analyses showed that MSUS and AMS subscales and total scores were significantly correlated. Finally, when MSUS factors were compared in terms of sex, it was seen that males had higher amotivation score than females.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Artıbilim: Adana Science and Technology University Journal of Social Science / Adana Science and Technology University tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 1 Issue: 1
dc.subject Internal motivation tr_TR
dc.subject external motivation
dc.subject Self-Determination Theory
dc.title Üniversite Öğrencilerinde Motivasyon Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması tr_TR
dc.title.alternative The Validity and Reliability Study of the Motivation Scale with a Sample of University Students
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account