DSpace Repository

Browsing Faculty of Business / İşletme Fakültesi by Title

Browsing Faculty of Business / İşletme Fakültesi by Title

Sort by: Order: Results:

  • Ozcicek Dolekoglu, Celile; Celik, Onur (Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi UİİİD = International Journal of Economics and Administrative Studies / Kenan ÇELİK, 2020-08)
    In life today, Y generation constitutes the largest population group which is actively involved in consumption and production process. Therefore, it draws the attention of both implementers and science world. This study ...
  • Doruk, Omer Tugsal; Konuk, Serhat; Atici, Rumeysa (FINANCE RESEARCH LETTERS / ELSEVIER, 2021-11)
    In the present study, we examine the effect of government fiscal policy on firm risk in the postCOVID-19 period for an emerging market: Turkey. By doing so, we utilize a propensity score matching method to examine the ...
  • Harman, Serhat (Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Mustafa Kemal Üniversitesi, 2014)
    Sivil toplum kuruluşları, belirledikleri idealler çerçevesinde, birçok farklı alanda faaliyet göstermektedirler. Turizm, gerek turizm faaliyetine katılan kişi sayısı gerekse de yarattığı ekonomik büyüklük nedeniyle, küresel ...
  • Ulbegi, Iksun Didem; Iplik, Esengul; Yalcin, Azmi (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / Selçuk Üniversitesi, 2019)
    İşyerinde çalışanların yönetici ve iş arkadaşlarıyla kurduğu uyumlu ve destekleyici ilişkiler işi daha kolay ve keyifli yapmalarını sağlarken, gerilimli ilişkiler ise çalışanın psikolojik sağlığını olumsuz etkilemekte ve ...
  • Penpece Demirer, Dilek; Ozer, Elife (OPUS © Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi = International Journal of Society Researches / İdeal Kent Yayınları, 2019-03)
    Teknolojideki ilerlemelerle birlikte rekabetin yüksek olduğu bilişim sektöründe, şirketler yoğun rekabete bir çözüm olarak markalaşmaya yönelmektedir. İnternet kullanımının oldukça yaygınlaştığı günümüz iş dünyasında, ...
  • Seker, Ferhat; Erdem, Ahmet; Unur, Kamil (Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi = Anatolia: A Journal of Tourism Research / Nazmi KOZAK, 2022-12)
    İmrenme, başkasının yaptığını yapmış olmayı istemek ya da başkasının sahip olduğuna sahip olmayı dilemek olarak tanımlanırken, seyahate imrenme; başkasının yapmış olduğu bir seyahati yapmış olmayı arzu etmektir. Sosyal ...
  • Topsakal, Yunus; Celik Caylak, Pinar (Türk Turizm Araştırmaları Dergisi / Yüksel ÖZTÜRK, 2019)
    Günümüzde SPA (salus per aqua) sektörü kentleşme, gürültü, hava kirliliği, stres ve hızlı yaşlanma gibi nedenlerden dolayı büyümeye başlamıştır. Çünkü ziyaretçiler tatil esnasında zihnen ve bedenen rahatlamak, dinlenmek ...
  • Celik, Onur (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Çağ Üniversitesi, 2016-12)
    Günümüz dünyasında internet hayatın içerisinde hemen hemen her alanda yer almaktadır. Özellikle internete ulaşılabilirliğin artması ile iş dünyası da interneti etkin bir şekilde kullanmaktadır. Bu nedenle, pazarlama alanında ...
  • Tore, Irem (Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi UİİİD = International Journal of Economics and Administrative Studies IJEAS / Kenan ÇELİK, 2021-10)
    Dispersed ownership is not the rule except for the US and UK. Instead, companies are concentrated in the hand of families in the rest of the world. It is stated that the quality of transparency is directly associated with ...
  • Iplik, Fatma Nur; Topsakal, Yunus; Dogan, Oguz (Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR) / Akdeniz Üniversitesi, 2014)
    Strategic innovation is an issue that is frequently debated by the recent studies. The contemporary organizations almost in all industries seek to increase their strategic innovation capabilities in order to possess a ...
  • Ozcan, Ahmet (ASIAN JOURNAL OF ACCOUNTING AND GOVERNANCE / PENERBIT UNIVERSITY KEBANGSAAN MALAYSIA, 2020)
    Sustainability reporting is one of the latest trends that shape corporate reporting practices in the current business climate. With the advent of globalization, firms have begun to report environmental, ethical, social ...
  • Sahin, Arzu (Ekonomi Politika ve Finans Araştırmaları Dergisi = Journal of Research in Economics Politics and Finance / Ekonomi ve Finansal Araştırmalar Derneği, 2020-12)
    Bu çalışmanın amacı, imalat sanayinde borç kullanımının öz kaynak kârlılığı üzerindeki etkisini ve bu etkinin yüksek ve düşük satış büyüme oranlarına sahip şirketlerde değişip değişmediğini analiz etmektir. Çalışmanın ...
  • Erdem, Ahmet; Unur, Kamil; Seker, Ferhat (Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi = Journal of Contemporary Tourism Research / Murat BAYRAM, 2022-03)
    Akıllı turizm çalışmaları güncelliğini korurken, bir destinasyona özgü doğru akıllı turizm stratejilerinin geliştirilmesine yönelik literatürde yer alan çalışmaların sınırlı olması bu araştırmanın çıkış noktasıdır. ...
  • Turan, Taner; Karakas, Mesut; Yanikkaya, Halit (PANOECONOMICUS SAVEZ EKONOMISTA VOJVODINE, 2014)
    We tested the tax smoothing hypothesis for Turkey using annual data for the period of 1949-2010. Although our preliminary estimation results imply the existence of the weak form of tax smoothing for Turkey, further tests ...
  • Napierala, Tomasz; Bahar, Mehmet; Lesniewska-Napierala, Katarzyna; Topsakal, Yunus (EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM HOSPITALITY AND RECREATION / CITUR-CENTRE TOURISM RESEARCH DEVELOPMENT & INNOVATION, 2020-12)
    The main goal of the paper is to identify the perception of technology by managers of five-star hotels located in Antalya region (Turkey). The managerial perception in the following contexts is discussed in detail: the ...
  • Bahar, Mehmet; Topsakal, Yunus; Yuzbasioglu, Nedim; Kasalak, Murat Alpaslan (Yaşar Üniversitesi E-Dergisi = Journal of Yaşar University / Yaşar Üniversitesi, 2021-04)
    The economic return of the tourism industry is increasing day by day. Destinations that want to increase their share of this increasing economic return want to attract potential tourists by diversifying the tourism services ...
  • Oguz, Sibel; Haseki, Murat Ismet; Buzcu, Zafer (Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi / Seyfettin ARTAN, 2020-10)
    The aim of this research is to determine the effect of brand image, perceived quality, brand awareness and brand loyalty components on the travel intention which constitutes gastronomic brand value. Within the scope of the ...
  • Gunduz, Fatma Feyza; Akay, Ozlem (PAKISTAN JOURNAL OF STATISTICS AND OPERATION RESEARCH / University of the Punjab, 2022-06)
    Poverty, a problem that has existed throughout the history of humanity and sought a solution, is a phenomenon that is struggled under the joint responsibility of world states, national and international organizations. As ...
  • Yalcin, Neriman; Yasar, Alpaslan (Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi / Kadir ULUSOY, 2019)
    The discussions about whether the manner of application of mandatory rotation affects the audit quality still continue in developing countries and EU countries, notably the USA. Therefore, we investigate whether Mandatory ...
  • Erat, Serhat; Kitapci, Hakan; Comez, Pinar (INTERNATIONAL JOURNAL OF ORGANIZATIONAL LEADERSHIP / ARDABIL INDUSTRIAL MANAGEMENT INST, 2017)
    In the success of institutions, the peace and quality of the business life of human resources play an important role. The organizational load on employees can affect both individual and organizational stress, their turnover ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account