DSpace Repository

CONSUMER BEHAVIOR DURING SALES PROMOTION FESTIVALS IN TURKEY

Show simple item record

dc.contributor.author Ozcilek Dolekoglu, Celile
dc.contributor.author Isik, Anastasia
dc.contributor.author Kokangul, Muzeyyen
dc.date.accessioned 2022-12-01T12:01:03Z
dc.date.available 2022-12-01T12:01:03Z
dc.date.issued 2022-08
dc.identifier.citation Özçiçek Dölekoğlu, C. , Işık, A. & Kokangül, M. (2022). CONSUMER BEHAVIOR DURING SALES PROMOTION FESTIVALS IN TURKEY . Akademik Hassasiyetler , 9 (19) , 325-345 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akademik-hassasiyetler/issue/72383/1103240 tr_TR
dc.identifier.issn 2148-5933
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3984
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/akademik-hassasiyetler/issue/72383/1103240
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Black Friday, Cyber Monday, and the Single Day sales festivals have repeatedly proven themselves to be world-famous phenomena, and keep on beating new sales revenue records, year after year. Based on these, this study was conducted to understand how these promotional sales festivals are evaluated by consumers, whether interest in sales promotions has changed in recent years and these sales festivals have undergone a change in media. This study uses data from a survey of 267 Turkish consumers in Adana province. it is found that categories such as clothing, shoes/bags, and personal care/cosmetics were the most popular products. Furthermore, respondents prefer to shop both online and offline. More than half of the respondents prefer shopping on BF though few of them prefer shopping on CM and SD. It can be said that internal factors such as personal and psychological were the primary factors influencing consumer buying intention during sales festivals, whereas external factors such as cultural and social were not significantly important ones. tr_TR
dc.description.abstract Kara Cuma, Siber Pazartesi ve Tek Gün satış festivalleri, dünyaca ünlü fenomenler olduklarını defalarca kanıtladılar ve bu günler her yıl yeni satış geliri rekorları kırmaya devam ediyor. Türkiye'de de son yıllarda artan hızla tüm sektörlerde bu festivallere katılım da devam etmektedir. Bunlardan hareketle bu çalışma, satış festivallerinin tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiğini, satış geliştirmeye olan ilginin son yıllarda değişip değişmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evreni, Adana ilindeki yaşayan tüketicilerden oluşmuştur ve 267 tüketiciden elde edilen anket verilerinin analiz sonuçlarını içermektedir. Bu satış etkinliklerinde en popüler ürünlerin giyim, ayakkabı/çanta ve kişisel bakım/kozmetik olduğu, katılımcılar hem çevrimiçi hem de çevrimdışı alışveriş yapmayı tercih ettiği belirlenmiştir. Katılımcıların daha çok kara cumada alışveriş yapmayı tercih ettiği ancak, siber pazartesi ve 11.11 etkinliklerinden alışveriş oranlarının düşük olduğu da bulgular arasındadır. Satış festivallerinde tüketicinin satın alma niyetini kişisel ve psikolojik gibi içsel faktörler etkilerken, kültürel ve sosyal gibi dışsal faktörlerin ise çok önemli olmadığı söylenebilir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Akademik Hassasiyetler = The Academic Elegance / Hüzeyfe Süleyman ARSLAN tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2022;Volume: 9 Issue: 19
dc.subject Sales festivals tr_TR
dc.subject Black Friday tr_TR
dc.subject Cyber Monday tr_TR
dc.subject The Single Day tr_TR
dc.subject Consumer Behavior tr_TR
dc.subject Satış Festivali tr_TR
dc.subject Kara Cuma tr_TR
dc.subject 11.11 tr_TR
dc.subject Siber Pazartesi tr_TR
dc.subject Tüketici davranışı tr_TR
dc.title CONSUMER BEHAVIOR DURING SALES PROMOTION FESTIVALS IN TURKEY tr_TR
dc.title.alternative TÜRKİYE'DE SATIŞ FESTİVALLERİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account