Black Friday, Cyber Monday, and the Single Day sales festivals have repeatedly proven themselves to be world-famous phenomena, and keep on beating new sales revenue records, year after year. Based on these, this study was conducted to understand how these promotional sales festivals are evaluated by consumers, whether interest in sales promotions has changed in recent years and these sales festivals have undergone a change in media. This study uses data from a survey of 267 Turkish consumers in Adana province. it is found that categories such as clothing, shoes/bags, and personal care/cosmetics were the most popular products. Furthermore, respondents prefer to shop both online and offline. More than half of the respondents prefer shopping on BF though few of them prefer shopping on CM and SD. It can be said that internal factors such as personal and psychological were the primary factors influencing consumer buying intention during sales festivals, whereas external factors such as cultural and social were not significantly important ones.
Kara Cuma, Siber Pazartesi ve Tek Gün satış festivalleri, dünyaca ünlü fenomenler olduklarını defalarca kanıtladılar ve bu günler her yıl yeni satış geliri rekorları kırmaya devam ediyor. Türkiye'de de son yıllarda artan hızla tüm sektörlerde bu festivallere katılım da devam etmektedir. Bunlardan hareketle bu çalışma, satış festivallerinin tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiğini, satış geliştirmeye olan ilginin son yıllarda değişip değişmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evreni, Adana ilindeki yaşayan tüketicilerden oluşmuştur ve 267 tüketiciden elde edilen anket verilerinin analiz sonuçlarını içermektedir. Bu satış etkinliklerinde en popüler ürünlerin giyim, ayakkabı/çanta ve kişisel bakım/kozmetik olduğu, katılımcılar hem çevrimiçi hem de çevrimdışı alışveriş yapmayı tercih ettiği belirlenmiştir. Katılımcıların daha çok kara cumada alışveriş yapmayı tercih ettiği ancak, siber pazartesi ve 11.11 etkinliklerinden alışveriş oranlarının düşük olduğu da bulgular arasındadır. Satış festivallerinde tüketicinin satın alma niyetini kişisel ve psikolojik gibi içsel faktörler etkilerken, kültürel ve sosyal gibi dışsal faktörlerin ise çok önemli olmadığı söylenebilir.