DSpace Repository

Review of railway rolling noise and ground vibration and track-related mitigation measures-Recent developments

Show simple item record

dc.contributor.author Can, Ozgur
dc.contributor.author Torun, Ahmet Refah
dc.date.accessioned 2022-11-30T08:50:56Z
dc.date.available 2022-11-30T08:50:56Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.citation Can, Ö. & Torun, A. R. (2022). Review of railway rolling noise and ground vibration and track-related mitigation measures-Recent developments . Artıbilim: Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , 5 (1) , 33-50 . DOI: 10.55198/artibilimfen.1110112 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-808X
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3977
dc.identifier.uri https://doi.org/10.55198/artibilimfen.1110112
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Railway Noise and vibration pollution affect millions of people globally, especially those who live close to or near the railway line. Although railway transportation mode is known as environmentally friendly technology, its contribution to noise pollution is no less a degree. Many experimental and observational studies show an adverse effect of noise and vibration on human well-being. The primary purpose of this paper is to overview the source of railway noise caused by primary sources, mainly rolling noise and ground vibration, and the development of recent railway noise mitigation measures in consideration from a track-related perspective. tr_TR
dc.description.abstract Demiryolu gürültü ve titreşim kirliliği, özellikle demiryolu hattına yakın veya yakınında yaşayanlar olmak üzere, dünya çapında milyonlarca insanı etkilemektedir. Demiryolu ulaşım modu çevre dostu bir teknoloji olarak bilinse de gürültü kirliliğine katkısı azımsanmayacak kadar az değildir. Birçok deneysel ve gözlemsel çalışma, gürültü ve titreşimin insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkisini göstermektedir. Bu makalenin birincil amacı, başta yuvarlanma yüzeyi gürültüsü ve zemin titreşimi olmak üzere birincil kaynaklardan kaynaklanan demiryolu gürültüsünün kaynağını ve demiryolu hattı bakış açısıyla güncel demiryolu gürültüsü azaltma önlemlerinin geliştirilmesini gözden geçirmektir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Artıbilim: Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi = Artıbilim: Adana Alparslan Türkeş Science and Technology University Journal of Science / Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2022;Volume: 5 Issue: 1
dc.subject Railway rolling noise tr_TR
dc.subject ground vibration tr_TR
dc.subject wheel/rail interaction tr_TR
dc.subject track-related noise mitigations tr_TR
dc.subject rail pads tr_TR
dc.subject Demiryolu yuvarlanma yüzeyi gürültüsü tr_TR
dc.subject zemin titreşimi tr_TR
dc.subject teker/ray etkileşimi tr_TR
dc.subject hat ilişkili gürültü azaltımı tr_TR
dc.subject ray yastığı tr_TR
dc.title Review of railway rolling noise and ground vibration and track-related mitigation measures-Recent developments tr_TR
dc.title.alternative Demiryolu yuvarlanma yüzeyi gürültüsü ve zemin titreşimi ve hat ilişkili azaltma önlemleri-güncel gelişmeler tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account