DSpace Repository

Saklı Markov Modeli İle E-Ticaret İşletmelerinin Tercih Edilme Nedenlerinin Belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Gunduz, Fatma Feyza
dc.contributor.author Kocabasa, Havva
dc.date.accessioned 2022-11-21T12:51:15Z
dc.date.available 2022-11-21T12:51:15Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.citation Gündüz, F. F. & Kocabaşa, H. (2022). Saklı Markov Modeli İle E-Ticaret İşletmelerinin Tercih Edilme Nedenlerinin Belirlenmesi . Nicel Bilimler Dergisi , 4 (1) , 47-69 . DOI: 10.51541/nicel.1039998 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-8993
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3956
dc.identifier.uri https://doi.org/10.51541/nicel.1039998
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Her geçen gün gelişen ve değişen bir kavram olan e-ticaret, Covid-19 salgını ile birlikte tüm dünyanın ortak paydası haline gelmiştir. Covid-19 pandemi döneminde, internet ve mobil teknolojilerin kullanımının yaygınlaşması tüketicilerin hayatlarının pek çok noktasında olduğu gibi alışveriş deneyimlerinde de değişiklik yaratmış ve e-ticaret uygulamaları hızla benimsenmiştir. Değişen tüketim ve yaşam biçimleri giderek daha fazla sayıda tüketiciyi sanal ortama dahil etmiştir. Bu çalışmanın amacı Covid- 19 salgını sürecinde kullanımı artan e-ticaret sitelerinin tercih edilme nedenlerini belirlemektir. E-ticaret sitelerinde çok çeşitli ve farklı kategorilerde ürün bulunduğu için tüketicilerin e-ticaret sitesi tercih nedenlerinin değişiklik gösterebileceği göz önüne alındığında elektronik ve giyim alışverişi olmak üzere iki farklı kategoride Türkiye’de yaşayan 18 yaş ve üzeri 415 kişiye çevrimiçi (online) anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler derlenerek katılımcıların e-ticaret sitelerini tercih etme nedenleri Saklı Markov modeli kullanılarak belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin bir sonraki elektronik ve giyim alışverişlerinde yani iki farklı kategoride de en yüksek olasılıkla tercih edecekleri e-ticaret sitesi Trendyol’dur. İki kategoride de Trendyol e-ticaret sitesinin ‘Daha güvenli alışveriş imkanı (D_1)’ nedeniyle tüketiciler tarafından tercih edileceği belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract E-commerce, a concept that develops and changes day by day, has become the common denominator of the whole world with the Covid-19 epidemic. In the Covid-19 pandemic period, the widespread use of the internet and mobile technologies has changed the shopping experiences of consumers, as in many parts of their lives, and e-commerce applications have been rapidly adopted. Changing consumption and lifestyles have included more and more consumers in the virtual environment. The aim of this study is to determine the reasons for the preference of e-commerce sites, the use of which has increased during the Covid -19 epidemic. Since there are many products in different categories on e-commerce sites, it was considered that consumers' reasons for choosing an e-commerce site may vary. Therefore, an online questionnaire was applied to 415 people aged 18 and over living in Turkey in two different categories, which are electronic and clothing shopping. The data obtained from the questionnaires were compiled and the reasons for the participants to prefer e-commerce sites were determined using the Hidden Markov model. According to the results obtained from the study, Trendyol is the e-commerce site that consumers will most likely prefer in their next electronics and clothing shopping. In both categories, it has been determined that Trendyol e-commerce site will be preferred by consumers due to 'Safer shopping opportunity (D_1) '.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Nicel Bilimler Dergisi (NBD) = Journal of Quantitative Sciences (JofQS) / Eskişehir Osmangazi Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2022;Volume: 4 Issue: 1
dc.subject Saklı markov modeli tr_TR
dc.subject Geçiş olasılıkları tr_TR
dc.subject E-ticaret tr_TR
dc.subject Hidden Markov Model tr_TR
dc.subject Transition Probabilities tr_TR
dc.subject E-commerce tr_TR
dc.title Saklı Markov Modeli İle E-Ticaret İşletmelerinin Tercih Edilme Nedenlerinin Belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Determining the Reasons for Preference of E-Commerce Businesses with Hidden Markov Model tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account