Günümüz dünyasında pazarlama; çevreye ve sürdürülebilirliğe duyarlı bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durum da literatürde çevreci ve sürdürülebilirliği içerisinde barındıran pazarlama yayınlarının da sayısını arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı da Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) tarafından taranan dergilerde çevreci, yeşil, ekolojik ve sürdürülebilir pazarlama anahtar kelimeleri ile taranarak elde edilen yayınların bibliyometrik analizini gerçekleştirmektir. Analiz çerçevesinde toplamda 97 makale incelemeye alınmıştır. Araştırmada dikkate alınan parametreler; yazar sayısı, dergi ismi, makale ismi, anahtar kelimeler, basım yılı, araştırma yöntemi, örneklem yöntemi, örneklem hacmi, uygulandığı sektör, analiz çeşidi, yayın dili ve yazarların bulunduğu kurumlar şeklinde kurgulanmıştır. Araştırmada öne çıkan bazı sonuçlara göre; 2016 yılı ve sonrasında ilgili çalışmaların yoğunlaştığı, grup çalışmalarının tek yazarlı çalışmalara kıyasla çok daha yaygın olduğu, nicel araştırma yönteminin daha çok tercih edildiği, Ki-Kare analizinin en çok kullanılan analiz çeşidi olduğu gözlemlenmiştir.
Marketing in today's World is a concept that is sensitive to the environment and sustainability. This situation increases the number of marketing publications that are environmentally friendly and sustainable in the literature. The study aims to perform a bibliometric analysis of the articles obtained by review with green, ecological, environmentalist, and sustainable marketing keywords in the journals scanned by the National Academic Network and Information Center (ULAKBİM). A total of 97 articles were analyzed. The parameters considered in this research are the number of authors, the name of the journal, the name of the article, keywords, year of publication, research methods, sample methods, sample volume, sector, type of analysis, publication language, and the institutions of authors. It has been observed that related studies in this area have been intensified from 2016. The results show that group studies are more common than single-author studies, the quantitative research method is preferred and Chi-Square analysis is the most used analysis type.