dc.contributor.author |
Durhasan, Tahir |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-30T08:47:54Z |
|
dc.date.available |
2022-03-30T08:47:54Z |
|
dc.date.issued |
2019-09 |
|
dc.identifier.citation |
Durhasan, T. (2019). NACA 0015 Kanat Profilinin Etrafındaki Akışın Firar Kenarından Akış Emme ile Kontrol Edilmesi . Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , BŞEÜ Fen Bilimleri Dergisi 6. Cilt - Prof. Dr. Fuat Sezgin Bilim Yılı Özel Sayısı , 153-160 . DOI: 10.35193/bseufbd.588280 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2458-7575 |
|
dc.identifier.uri |
http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3881 |
|
dc.identifier.uri |
https://doi.org/10.35193/bseufbd.588280 |
|
dc.description |
TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, kanat firar kenarında uygulanan akış emme yönteminin NACA 0015 kanat profilinin aerodinamik performansı üzerine etkileri sayısal çalışma ile araştırılmıştır. Sayısal çözümler Reynolds sayısının Re=48000 değerinde k-kL-ω transition model kullanılarak ANSYS Fleunet tarafından gerçekleştirilmiştir. Üç farklı emme oranı (θ=0.05, 0.1 ve 0.2) dört farklı kanat hücum açısında (α=2°, 4°, 6° ve 8°) test edilmiştir ve elde edilen bulgular kontrolsüz durum ile kıyaslanmıştır. Düşük hücum açılarında laminer ayrılma kabarcığı önemli ölçüde kontrol edilmiştir. Hücum açılarının α=2° ve 4° değerlerinde artan emme oranı ile CL/CD oranının kontrolsüz durumun 2.4 katına kadar arttığı gözlemlenmiştir. Ancak hücum açısının α=8° değerinde kaldırma katsayısının artması ile birlikte sürüklenme katsayısının da artmasından dolayı CL/CD oranının kontrolsüz duruma göre önemli ölçüde artmadığı gözlemlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this study, the effect of flow suction at trailing edge on aerodynamic performance of NACA 0015 airfoil was investigated, numerically. Numerical solutions were performed by ANSYS Fluent using k-kL-ω transition model at Reynolds number of Re=48000. Three different suction ratios (θ=0.05, 0.1 ve 0.2) were tested at four different angles of attacks (α=2°, 4°, 6° ve 8°) and obtained results were compared with the base case. Laminar separation bubble was controlled significantly at low angles of attack. It was observed that CL/CD increases up to 2.4 times CL/CD of the base case with the increasing suction ratio at α=2° ve 4°. On the other hand, it was observed that the CL/CD did not alter significantly in comparison with the base case at α=8° since CD also increases while CL increases. |
|
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi = Bilecik Seyh Edebali University Journal of Science / Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi |
tr_TR |
dc.relation.ispartofseries |
2019;Volume: 6 Issue: Prof. Dr. Fuat Sezgin Bilim Yılı Özel Sayısı |
|
dc.subject |
Akış kontrolü |
tr_TR |
dc.subject |
Düşük Reynolds Sayılı Akış |
tr_TR |
dc.subject |
Kanat Profili |
tr_TR |
dc.subject |
Laminer ayrılma kabarcığı |
tr_TR |
dc.subject |
Flow Control |
tr_TR |
dc.subject |
Low Reynolds Number Flow |
tr_TR |
dc.subject |
Airfoil |
tr_TR |
dc.subject |
Laminar Separation Bubble |
tr_TR |
dc.title |
NACA 0015 Kanat Profilinin Etrafındaki Akışın Firar Kenarından Akış Emme ile Kontrol Edilmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Flow Control around NACA 0015 Airfoil by Trailing Edge Flow Suction |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |