DSpace Repository

NACA 0015 Kanat Profilinin Etrafındaki Akışın Firar Kenarından Akış Emme ile Kontrol Edilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Durhasan, Tahir
dc.date.accessioned 2022-03-30T08:47:54Z
dc.date.available 2022-03-30T08:47:54Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier.citation Durhasan, T. (2019). NACA 0015 Kanat Profilinin Etrafındaki Akışın Firar Kenarından Akış Emme ile Kontrol Edilmesi . Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , BŞEÜ Fen Bilimleri Dergisi 6. Cilt - Prof. Dr. Fuat Sezgin Bilim Yılı Özel Sayısı , 153-160 . DOI: 10.35193/bseufbd.588280 tr_TR
dc.identifier.issn 2458-7575
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3881
dc.identifier.uri https://doi.org/10.35193/bseufbd.588280
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, kanat firar kenarında uygulanan akış emme yönteminin NACA 0015 kanat profilinin aerodinamik performansı üzerine etkileri sayısal çalışma ile araştırılmıştır. Sayısal çözümler Reynolds sayısının Re=48000 değerinde k-kL-ω transition model kullanılarak ANSYS Fleunet tarafından gerçekleştirilmiştir. Üç farklı emme oranı (θ=0.05, 0.1 ve 0.2) dört farklı kanat hücum açısında (α=2°, 4°, 6° ve 8°) test edilmiştir ve elde edilen bulgular kontrolsüz durum ile kıyaslanmıştır. Düşük hücum açılarında laminer ayrılma kabarcığı önemli ölçüde kontrol edilmiştir. Hücum açılarının α=2° ve 4° değerlerinde artan emme oranı ile CL/CD oranının kontrolsüz durumun 2.4 katına kadar arttığı gözlemlenmiştir. Ancak hücum açısının α=8° değerinde kaldırma katsayısının artması ile birlikte sürüklenme katsayısının da artmasından dolayı CL/CD oranının kontrolsüz duruma göre önemli ölçüde artmadığı gözlemlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the effect of flow suction at trailing edge on aerodynamic performance of NACA 0015 airfoil was investigated, numerically. Numerical solutions were performed by ANSYS Fluent using k-kL-ω transition model at Reynolds number of Re=48000. Three different suction ratios (θ=0.05, 0.1 ve 0.2) were tested at four different angles of attacks (α=2°, 4°, 6° ve 8°) and obtained results were compared with the base case. Laminar separation bubble was controlled significantly at low angles of attack. It was observed that CL/CD increases up to 2.4 times CL/CD of the base case with the increasing suction ratio at α=2° ve 4°. On the other hand, it was observed that the CL/CD did not alter significantly in comparison with the base case at α=8° since CD also increases while CL increases.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi = Bilecik Seyh Edebali University Journal of Science / Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2019;Volume: 6 Issue: Prof. Dr. Fuat Sezgin Bilim Yılı Özel Sayısı
dc.subject Akış kontrolü tr_TR
dc.subject Düşük Reynolds Sayılı Akış tr_TR
dc.subject Kanat Profili tr_TR
dc.subject Laminer ayrılma kabarcığı tr_TR
dc.subject Flow Control tr_TR
dc.subject Low Reynolds Number Flow tr_TR
dc.subject Airfoil tr_TR
dc.subject Laminar Separation Bubble tr_TR
dc.title NACA 0015 Kanat Profilinin Etrafındaki Akışın Firar Kenarından Akış Emme ile Kontrol Edilmesi tr_TR
dc.title.alternative Flow Control around NACA 0015 Airfoil by Trailing Edge Flow Suction tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account