Bu çalışmada, kanat firar kenarında uygulanan akış emme yönteminin NACA 0015 kanat profilinin aerodinamik performansı üzerine etkileri sayısal çalışma ile araştırılmıştır. Sayısal çözümler Reynolds sayısının Re=48000 değerinde k-kL-ω transition model kullanılarak ANSYS Fleunet tarafından gerçekleştirilmiştir. Üç farklı emme oranı (θ=0.05, 0.1 ve 0.2) dört farklı kanat hücum açısında (α=2°, 4°, 6° ve 8°) test edilmiştir ve elde edilen bulgular kontrolsüz durum ile kıyaslanmıştır. Düşük hücum açılarında laminer ayrılma kabarcığı önemli ölçüde kontrol edilmiştir. Hücum açılarının α=2° ve 4° değerlerinde artan emme oranı ile CL/CD oranının kontrolsüz durumun 2.4 katına kadar arttığı gözlemlenmiştir. Ancak hücum açısının α=8° değerinde kaldırma katsayısının artması ile birlikte sürüklenme katsayısının da artmasından dolayı CL/CD oranının kontrolsüz duruma göre önemli ölçüde artmadığı gözlemlenmiştir.
In this study, the effect of flow suction at trailing edge on aerodynamic performance of NACA 0015 airfoil was investigated, numerically. Numerical solutions were performed by ANSYS Fluent using k-kL-ω transition model at Reynolds number of Re=48000. Three different suction ratios (θ=0.05, 0.1 ve 0.2) were tested at four different angles of attacks (α=2°, 4°, 6° ve 8°) and obtained results were compared with the base case. Laminar separation bubble was controlled significantly at low angles of attack. It was observed that CL/CD increases up to 2.4 times CL/CD of the base case with the increasing suction ratio at α=2° ve 4°. On the other hand, it was observed that the CL/CD did not alter significantly in comparison with the base case at α=8° since CD also increases while CL increases.