DSpace Repository

EKO-ETİKETLERİN TURİZME VE YEREL EKONOMİYE ETKİLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author Ducan, Engin
dc.contributor.author Bozkurt, Alper
dc.date.accessioned 2022-02-16T10:38:04Z
dc.date.available 2022-02-16T10:38:04Z
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.citation Dücan, E. & Bozkurt, A. (2018). EKO-ETİKETLERİN TURİZME VE YEREL EKONOMİYE ETKİLERİ . Uluslararası Ticaret ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi , 2 (1) , 68-85 . DOI: 10.30711/utead.411663 tr_TR
dc.identifier.issn 2564-7318
dc.identifier.issn 2618-6225
dc.identifier.uri http://openacccess.atu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/3791
dc.identifier.uri https://doi.org/10.30711/utead.411663
dc.description TR Dizin indeksli yayınlar koleksiyonu. / TR Dizin indexed publications collection. tr_TR
dc.description.abstract Turizm sektöründe daha çok, gönüllü kuruluşların ve turizm pazarlamacılarının yönlendirilmeleriyle oluşturulan Eko-etiketleme, tüketicinin itici gücünün kullanılması yoluyla sektörel standardizasyonların yerleşmesine, ulusal ve uluslararası çevre mevzuatlarının uygulanmasına ve çevrenin korunmasına katkı sağlamaktadırlar. Bunun yanında bir pazarlama aracı olarak, rekabet gücünü arttırmaktadır. Mavi bayrak, Cittaslow, Yeşil Yıldız vb. eko-etiketler plajların, çevrenin ve turistlerin korunmasına fayda sağlayacak şekilde tatil yöreleri için uluslararası standartlar öngörmektedir. Çalışma, turizm alanında kullanılan eko-etiketlemelerin turistik yerleşim birimlerine turist sayısı, turizm geliri, istihdam, ekonomik ve sosyal gelişmişlik açılarından kazanımlarını ortaya koyarak farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır. Türkiye için önde gelen eko-etiketlerden biri olan Mavi Bayrak’ın kent ekonomisine katkılarının araştırıldığı çalışmada elde edilen sonuçlar, ele alınan illerdeki mavi bayraklı plaj sayısı ile şehre gelen turist sayılarının eşbütünleşik olduğunu ve mavi bayrak sayısından turist sayına doğru uzun dönem nedensellik ilişkisi olduğunu göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract Eco-labelling is used in tourism industry -with the influence of NGOs and tourism marketers- mostly to contribute standardisation inline with the cutomer driven strategies, along with established legistlation for the environment in order to protect it. On the other hand, eco-labelling could also be used as a marketing tool to improve an establishment’s strengths about competition. Eco-labelled beaches for example such as Blue Flag, Cittaslow, Green Star set international standarts for the sake of protecting the environment.This study, targets itself eco-labelling and its effects on inbound tourists, tourism income, economical and social improvements for the area. Using Blue Flag, one of the frequent used eco-labelling system is chosen for its eceonomical benefits to the city that was used. Findings indicate that there is a positive correlation between Blue Flagged establishments and the number of tourists visited the area.
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Uluslararası Ticaret ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (UTEAD) = Journal of International Trade and Economic Researches (JITER) / Mehmet ŞENTÜRK tr_TR
dc.relation.ispartofseries 2018;Volume: 2 Issue: 1
dc.subject Eko-Etiket tr_TR
dc.subject Mavi Bayrak tr_TR
dc.subject Cittaslow tr_TR
dc.subject Turizmi tr_TR
dc.subject Eco-Label tr_TR
dc.subject Blue Flag tr_TR
dc.subject Cittaslow tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.title EKO-ETİKETLERİN TURİZME VE YEREL EKONOMİYE ETKİLERİ tr_TR
dc.title.alternative EFFECTS OF ECO-LABELS ON TOURISM AND LOCAL ECONOMY tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account