İnovasyon konusu ile ilgili araştırmalar çoğunlukla
inovasyonların sadece örgüte yaptığı etkiyi araştırmaya yönelik
iken sosyal inovasyon konusu çoğunlukla teorik olarak ele
alınmıştır. Örgütlerin sosyal inovasyon uygulamaları arka plana
atılmıştır. Oysaki yerel topluma fayda sağlaması ve arzulanan
sosyal değişime neden olmasından dolayı sosyal inovasyon
konususun günümüzde önemi artmaya başlamıştır. Bundan
dolayı işletmelerin sosyal inovasyon uygulamaları hayata
geçirmelerinde etkili olan özelliklerin belirlenmesi
gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı Antalya
destinasyonunda faaliyet gösteren turizm işletmelerinde sosyal
inovasyon algı farklarını işletme özelliğine göre ortaya
çıkarmaktır. Sosyal inovasyon konusu literatürde farklı
disiplinlerde farklı anlamlar ile kullanılmaktadır. Bu araştırmada
sosyal inovasyon konusu turizm işletmeleri örneklemi dahilinde
gerçekleştirildiği için sosyal inovasyon girişimcilik bakış açısıyla
ele alınmıştır. Araştırmada girişimcilik bakış açısıyla dört boyutlu
sosyal inovasyon algı ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek geliştirme
aşamaları literatürde var olan genel geçer ölçek geliştirme
aşamaları izlenerek geliştirilmiş ve test edilmiştir. Geliştirilen
ölçek ile turizm işletmelerinden veri toplanmıştır. Sonuç olarak
küçük boy turizm işletmelerinin büyük boy turizm işletmelerine
göre daha az çevreyi kirleten ulaşım seçeneklerini kullandıkları
söylenebilir.
While researches are generally focused to investigate the effects of innovations commonly on the organizations, the topic of social innovation is commonly theoretically addressed. Organizations’ social innovation practices have not generally been examined. On the other hand, social innovation has begun to increase in importance because of the local gathering benefits and the desired social change. Therefore, it is necessary to reveal the features that are effective in social innovation applications of enterprises. In this context, the purpose of the research is to reveal the perception differences of tourism enterprises based on the characteristics of tourism enterprises operating in Antalya destination. The issue of social innovation is used in the literature in different disciplines with different meaning. In this research,
social innovation is addressed from the viewpoint of entrepreneurship, since the research sample is tourism enterprises. A four-dimensional social innovation perception scale was developed from the perspective of entrepreneurship. Scale development stages have been developed and tested by
following the general steps of scale development in the literature. Data were collected from the tourism enterprises with the developed scale. As a result, it can be said that small-scale tourism enterprises use transportation options that pollute the environment less than large-scale tourism enterprises.